گردشگری و توریسم

نقش تفرجگاه ها در افزایش نشاط اجتماعی قابل توجه است

به گزارش ایرنا جلیل جباری روز شنبه در جلسه کمیته ساماندهی تفرجگاه ها در ارومیه افزود: تفرجگاه ها می تواند مکانی برای تخلیه انرژی و تامین سلامت جسمی، کاهش آسیب های اجتماعی، کمک به توسعه گردشگری، محیطی برای عرضه صنایع دستی و گردشگری و نیز موثر در زمینه اقتصادی باشد.
وی با بیان اینکه آماده سازی 200 هزار بروشور در این زمینه انجام شده، ادامه داد: تمهید زیرساخت های لازم در مورد راه دسترسی به تفرجگاه ها و ایجاد آلاچیق، استقرار 25 راهنمای گردشگری استان در اماکن تاریخی و تفرجگاه ها و همچنین برگزاری دوره های فعالان عرصه گردشگری بخشی از برنامه های این نهاد در زمینه تفرجگاه هاست.
وی اضافه کرد: 17 مراسم نوروزگاه با 132 عنوان برنامه که مرتبط با نوروز بوده، در سطح استان برگزار می‌شود و این برنامه‌ها از 25 اسفند ماه سال جاری تا 13 فروردین ماه سال آینده اجرا خواهند شد.
وی گفت: عدم وجود خانه مسافر و بازارچه دایمی در استان جز مشکلات اساسی استان بوده و اگر شهرداری همکاری لازم را داشته و زمین را فراهم کند می توان مشکل بازارچه دایمی را حل کرد.
جباری اظهار داشت: هیچ مجوز و اقدامی در رابطه با خانه مسافر در استان انجام نشده و برای مالکان خانه‌هایی در استان که علاقمند به فعالیت در بخش گردشگری هستند و اعلام آمادگی برای ارائه خدمات و اسکان میهمانان می‌کنند، مجوز خانه مسافر صادر می‌شود.
وی درباره برگزاری نوروزگاه در ارومیه اضافه کرد: برنامه نوروزگاه در ارومیه روزهای چهار و پنج فروردین ماه 98 در مجتمع تجاری و تفریحی ترک مال و در روزهای 6 تا هشت فروردین از ساعت 16 تا موقع اذان مغرب در مدرسه تاریخی 22 بهمن برگزار می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی روز پنجشنبه با اجرای رزمایش ترافیک و خدمات سفر آذربایجان‌غربی به استقبال میهمانان نوروزی رفت و دراین راستا برنامه های متنوعی را در 17 نقطه استان در دست اجرا دارد؛ موزه ها، تفرجگاه ها، روستاهای هدف گردشگری، اماکن اقامتی و هتلهای استان نیز اماده پذیرایی از میهمانان و مسافران هستند.
7125/7129

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


تفرجگاه


آذربايجان غربي