گردشگری و توریسم

نخستین گروه راهیان نور دریایی کشور به جزیره هرمز اعزام شدند

به گزارش ایرنا، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه (ندسا) در آیین اعزام این گروه گفت: روزانه یکهزار نفر در قالب کاروان راهیان نور دریایی خلیج فارس در 2 نوبت صبح و عصر ساعت 8 و 14 از محل اسکله پشت شهر بندرعباس به جزیره هرمز اعزام می‌ شوند.
ناوسالار یکم پاسدارعباس غلامشاهی افزود: علاقه مندان برای سفر به اردوی راهیان نور دریای شهدای خلیج فارس می توانند بلیت را به صورت رایگان از محل اعزام (اسکله پشت شهر بندرعباس) تهیه کنند.
وی با اشاره به این که همه زائران بیمه و مجهز به امکانات ایمنی و سلامت هستند، بیان داشت: علاقه مندان می توانند به مدت سه ساعت از گلزار شهدا، یادمان شهدا، موزه دفاع مقدس و قلعه پرتغالی ‌ها در جزیره هرمز دیدن می ‌کنند.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه یادآورشد: فرماندهان دوره دفاع مقدس و پیشکسوتان عرصه های ایثار و جهاد نیز به عنوان راوی در مسیر رفت و برگشت زائران به هرمز، از خاطرات دفاع مقدس و عملیات‌های دریایی و همچنین اهمیت استراتژیک خلیج فارس و تنگه هرمز را برای گردشگران روایت می‌ کنند.
غلامشاهی گفت: سال گذشته 12 هزار نفر به اردوی راهیان نور دریایی خلیج فارس اعزام شدند که امسال پیش بینی می شود این رقم با برنامه ریزی صورت گرفته به بیش از 20 هزار نفر برسد.
معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این آیین گفت: علاقه مندن برای شرکت در اردوی راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس می ‌توانند در سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان اقدام کنند.
سردار مرتضی زارع پیش بینی کرد: در تعطیلات نوروزی امسال تعداد بازدید کنندگان از مناطق عملیاتی دریایی خلیج فارس در جنوب کشور (هرمزگان، بوشهر و خوزستان)، 10 درصد بیشتر از سال گذشته باشد.
اردوی راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس امسال وارد دهمین سال می شود که نخستین اعزام آن 9 سال پیش از بندرعباس آغاز شد و هم اکنون در استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان این کار بزرگی فرهنگی و معنوی انجام می شود.
جزیره هرمز با 42 کیلومتر مربع مساحت و بیش از 6 هزار و 500 نفر جمعیت در 18 کیلومتری اسکله شهید حقانی بندرعباس قرار دارد.
بیش از 70 درصد از دستگاه‌های اداری در هرمز زیر مجموعه بندرعباس است، این جزیره به تازگی از قشم جدا و به بندرعباس پیوسته یافته است.
7195/6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


نوروز 98


راهيان نور دريايي


هرمزگان