گردشگری و توریسم

جلب مشارکت های مردمی به احیای بافت های تاریخی سرعت می بخشد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی «محمدحسین طالبیان» روز پنجشنبه در بازدید از پروژه تاریخی شمس تبریزی در خوی افزود: در امر تامین اعتبارات و احیای بافت های تاریخی به ترتیب مالکان، شهرداری ها و برنامه ریزان استان نقش آفرین هستند و میراث فرهنگی نیز در کنار آنان نقش بسزایی دارد.
وی با بیان اینکه هم افزایی این چهار بخش بسیار مهم است، افزود: در سال 1397 از لحاظ اعتباری برای میراث فرهنگی در حوزه مرمت و حفاظت سال خوبی نبود ولی با مشارکت بین دستگاه ها گام های مطلوبی برداشته شد.
وی با بیان اینکه تعداد بسیاری از مرمت ها توسط بخش خصوصی یا خود مالکان با مشارکت میراث فرهنگی انجام شد، اظهار داشت: 120 پروژه در حال مرمت در آذربایجان غربی وجود دارد که تعدادی از این پروژه ها از طریق بودجه دولتی و تعدادی از طریق بخش خصوصی مرمت می شود.
معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه بخشی از نماد اصلی مجموعه شمس تبریزی در خوی به اتمام رسیده، اظهار داشت: برنامه ریزی های لازم برای بخش دیگر این نماد انجام شده است.
وی افزود: همه همکاران این بخش در محوطه های آثار تاریخی و میراث فرهنگی جهت معرفی این آثار به مسافران نوروزی در آمادگی کامل جهت پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.
به گزارش ایرنا معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور طی یک سفر یک روزه با هدف بازدید از کمیت و کیفیت آماده سازی اماکن گردشگری تاریخی استان برای میزبانی از گردشگران، به ویژه بازدید از طرح توسعه موزه خوی و مرمت آثار و ابنیه تاریخی و برنامه ریزی برای ادامه عملیات مجموعه شمس تبریزی خوی به این استان سفر کرده بود.
7125/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


بافت هاي تاريخي


آذربايجان غربي