گردشگری و توریسم

نمایشگاه «ایران: مهد تمدن ها» در اسپانیا گشایش یافت

به گزارش بامداد جمعه ایرنا ، در این نمایشگاه که با حمایت موزه ملی و سفارت کشورمان در مادرید برای 5 ماه برپا می‌شود، علاوه بر نمایش آثار تاریخی، مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی، علمی و هنری نیز در کنار آن اجرا خواهد شد.
قشقاوی برگزاری این نمایشگاه را مهم ترین رویداد فرهنگی در تاریخ 400 ساله روابط دو کشور عنوان کرد و ادامه داد که توسعه و ارتقا همکاری های فرهنگی نقش مهمی در افزایش شناخت متقابل میان ملت ها و نزدیکی بیشتر آنها نسبت به یکدیگر خواهد داشت.
سفیر کشورمان در مادرید همچنین به برنامه ریزی و هماهنگی انجام شده برای اجرای گروه موسیقی ایرانی در محل برگزاری این نمایشگاه در 27 مارس (7 فروردین 98) برای ارائه جلوه دیگری از هنر در ایران اشاره و اظهار امیدواری کرد این برنامه ها به گسترش هر چه بیشتر مراودات فرهنگی میان ملت های دو کشور منجر شود.
نوکنده رئیس موزه ملی ایران نیز به اقدام های و تلاش های صورت گرفته در جهت برگزاری نمایشگاه ایران :مهد تمدن ها در اسپانیا اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه 196 اثر تاریخی سرزمین ایران از دوران ماقبل تاریخ تا دوره اسلامی به نمایش در آمده که از جمله می توان به اشیای کشف شده بسیار قدیمی از رودبار گیلان، اشیای مختلف با قدمت 10 و 7 هزار سال، نامه شاه عباس صفوی به فیلیپ سوم پادشاه وقت اسپانیا مبنی بر معرفی نخستین سفیر ایران و قرآن بسیار نفیس با قدمت 400ساله اشاره کرد.
«سزار آئوگوستو آسنسیو» معاون فرهنگی استاندار آلیکانته نیز ضمن ابراز خشنودی از برپایی نمایشگاه آثار تاریخی ایران و تقدیر از مدیران موزه ملی ایران و سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید در کمک به تحقق این موضوع، بر اهمیت همکاری های فرهنگی میان ایران و اسپانیا و نقش آن در تقویت و‌ توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد.
وی یادآورشد که در ماه سپتامبر(شهریور) نیز نمایشگاهی از آثار کشور اسپانیا در موزه ملی ایران برگزار می شود.
شبد**اروپام *1*491**

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه آثار تاریخی و باستانی ایران


اسپانیا


ایران