گردشگری و توریسم

موزه ادب و عرفان اهر بازگشایی می شود

مرتضی آبدار روز پنجشنبه در بازدید از پروژه مرمتی شیخ شهاب الدین اهری اظهار داشت: بررسی و پایش مستمر وضعیت موزه های استان در دستور کار اداره کل قرار دارد و در حال حاضر موزه ادب و عرفان و بازگشایی آن از مهم ترین پروژه اداره کل در حوزه موزه هاست.
وی با اشاره به نتایج بازدید با بیان اینکه رعایت دقیق مسائل فنی، علت تاخیر در افتتاح مجدد موزه ادب و عرفان است، گفت: بقعه شیخ شهاب الدین اهری از عناصر هویتی بسیار ارزنده استان محسوب می شود و کوچک ترین قصور در مرمت آن پذیرفتنی نیست.
آبدار با اشاره به عدم اتمام پروژه در دهه فجر امسال، اظهار داشت: با استناد به نظرات مشاور و تیم فنی و به منظور رعایت اصول حفاظتی، حاشیه ها و انتقادات را به جان خریدیم تا موزه ادب و عرفان اهر، پس از مرمت با نصب و تجهیز امکانات حفاظتی نوین هم از نظر بنا و هم از نظر بعد نرم افزاری به صورت کامل دوباره بازگشایی شود.
وی ادامه داد: نشستی با فرماندار اهر به همراه تیم فنی در کنار این بازدید صورت گرفت که در آن جزئیات اجرائی ارائه شد و طبق تاکید صورت گرفته برای پیمانکار پروژه، دهه اول اردیبهشت 1398 این موزه دوباره بازگشایی و تحویل مردم فرهنگ دوست اهر و گردشگران می شود.
آبدار با اشاره به نشست با شهردار اهر نیز گفت: نشست خوبی با شهردار اهر در راستای هماهنگی هر چه بیشتر برای اجرای برنامه های ستاد سفر نوروز 98 داشتیم که امیدوارم با هم افزایی صورت گرفته، شاهد نوروز پر نشاطی در اهر برای گردشگران باشیم.
6132/3071

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


بازگشايي موزه


عرفان اهر