گردشگری و توریسم

دلفان ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگران نوروزی دارد

به گزارش ایرنا، حشمت بهمنی روز پنج شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر و کارگروه های سلامت نوروزی و انس با طبیعت شهرستان افزود: دلفان قابلیت های زیادی در بخش گردشگری دارد که می تواند در ایام نوروز علاوه بر جذب مسافر، درآمد زایی موثری نیز در حوزه اقتصادی برای شهرستان به ارمغان بیاورد که لازمه آن برنامه ریزی و تامین امکانات لازم رفاهی و خدماتی برای مسافران است.
وی فرا رسیدن نوروز باستانی را فرصت مناسبی جهت معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی شهرستان دلفان دانست و بیان کرد: دستگاه های فرهنگی با تهیه بروشور و راهنمای سفر ویژه نامه های معرفی اماکن تاریخی، زیارتی و گردشگری دلفان را به مسافران نوروزی معرفی نمایند.
فرماندار دلفان بیان کرد: دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر باید با عزمی جدی و آمادگی کامل و بسیج امکانات، آمادگی لازم برای استقبال از مسافران و ارائه خدمات مناسب رفاهی و اقامتی به گردشگران نوروزی را داشته باشند.
بهمنی تاکید کرد: احداث پایگاه های اطلاع رسانی، تهیه اقلام تبلیغاتی و توزیع بین مسافران، نصب بنر و تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی در مناطق گردشگری شهری و روستایی، برقراری نظم و امنیت، تامین آب آشامیدنی سالم و پاکسازی حریم شهرها، روستاها و جاده ها باید در دستور کار مسئولان شهرستان قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: مدیران بانک های شهرستان نیز نسبت به تجهیز و رفع نواقص دستگاه های خودپرداز اقدام نمایند و با ایجاد کشیک برنامه ریزی کنند که مردم برای انجام امور مالی خود در ایام نوروز با مشکل مواجه نشوند.
فرماندار دلفان گفت: هلال احمر شهرستان نسبت به ایجاد پایگاه های ثابت و سیار در جاده های ارتباطی آمادگی مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.
بهمنی افزود: آماده سازی مدارس و مکان های اسکان مسافران نوروزی، برقراری گشت های مشترک و انفرادی در خصوص نظارت بر کیفیت ارائه خدمات و عرضه کنندگان مواد غذایی، بهداشتی و پروتئینی، ممنوعیت حفاری، نصب علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تعیین و اعلام لیست کشیک به فرمانداری و آمادگی اورژانس و مراکز بهداشتی و درمانی از دیگر اقدامات ضروری است که مسئولان دستگاه ها باید در دستور کار قرار دهند.
شهرستان دلفان با حدود 150 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان لرستان واقع شده است.
7270/6060

انتهای پیام /*


فرهنگي


داخلي


گردشگري


دلفان