گردشگری و توریسم

نوروزگاه در 17 نقطه آذربایجان غربی اجرا می شود

به گزارش ایرنا جلیل جباری روز پنجشنبه در «رزمایش ترافیک و خدمات سفر آذربایجان‌غربی» افزود: هدف میراث فرهنگی از برپایی نوروزگاه‌های مختلف در آذربایجان‌غربی، ایجاد فضایی شاد، آرام و احیای فرهنگ و آداب و سنن محلی است و این برنامه‌ها از 25 اسفند سال جاری تا 13 فروردین 1398 اجرا خواهد شد.
وی با بیان اینکه جامعه هتلداران استان تخفیف 30 درصدی در ایام نوروز برای مسافران در نظر گرفته‌اند، اظهار داشت: برای رسیدگی به موقع به شکایت های مردمی نیز تدابیر مختلفی در نظر گرفته شده است و مردم برای بیان نظرها و پیشنهادهای خود می‌توانند با شماره 09629 تماس حاصل کنند.
جباری گفت: سعی می شود از تمامی ابزارهای تبلیغاتی و ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای تبلیغ ظرفیت های گردشگری استان استفاده شود.
وی اضافه کرد: توسعه گردشگری در استان نیازمند همکاری همه اعضای ستاد خدمات سفر استان است و در این راستا بیش از 20 هزار نفر به دنبال فراهم کردن شرایط لازم برای میزبانی از گردشگران نوروزی هستند.
پیمان آرامون، سرپرست معاونت امور هماهنگی عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز در این رزمایش گفت: تلاش می شود تا بهترین امکانات برای میهمان استان تامین شود و تمامی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.
وی با بیان اینکه یکی از پیشران‌های توسعه در هر کشوری صنعت گردشگری است و هر گردشگری که با رضایت کامل از استان خارج شود، به سفیر معرفی جاذبه‌های استان تبدیل می شود، گفت: امسال برای سفر ایمن و شاد گردشگران برنامه ریزی های مدونی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: مراکز معاینه فنی استان به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به مسافران است و تلاش می شود تا زمینه لازم برای سفرهای ایمن هموطنان در این استان فراهم شود.
سردار خرم نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز گفت: شعار نوروزی پلیس راهنمایی رانندگی «آرامش در سفر و پرهیز از خطر» بوده و امید است که هموطنان در حال سفر، خود همیار پلیس بوده و با رعایت قانون راهنمایی و رانندگی این شعار را محقق کنند تا نوروزی شاد و شیرین داشته باشند.
به گزارش ایرنا ستاد تسهیلات خدمات سفر آذربایجان غربی با 10 کمیته از جمله برنامه ریزی و آمار، اطلاع رسانی و تبلیغات، خدمات فرهنگی و اسکان، بهداشت و سلامت، انتظامی و امنیتی، تنظیم بازار و حمل و نقل از ماه های گذشته با تشکیل جلساتی در صدد بوده است تا سفرهای نوروزی ایمن و مطلوبی را برای گردشگران و مهمانان فراهم کند.
بازرسی و نظارت بر اماکن اقامتی و هتل ها، نظارت و بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران ها، سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها، استقرار در جاده ها و برخورد با متخلفان ترافیکی، ارائه خدمات امداد و نجات به مسافران و تدارک استراحتگاه های بین راهی از جمله خدماتی است که این ستاد در طول ایام نوروز به مسافران ارائه می کند.
7125/3072

انتهای پیام /*


فرهنگي


ستاد خدمات سفر


نوروز 98


آذربايجان غربي