گردشگری و توریسم

20 هزار نفر به اردوی راهیان نور دریایی در هرمزگان اعزام می شوند

به گزارش ایرنا، ناوسالار یکم پاسدار عباس غلامشاهی روز پنجشنبه در نشست خبری برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس افزود: اعزام راهیان نور دریایی از 25 اسفند ماه جاری آغاز و تا 12 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
وی بیان داشت: اعزام ها اردوهای راهیان نور دریایی به مقصد جزیره هرمز در نوبت صبح ساعت 8 و نوبت بعد از ظهر ساعت 14 برگزار می شود.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه اظهارداشت: افتتاح اردوی راهیان نور دریایی روز شنبه 25 اسفندماه در محل اسکله پشت شهر بندرعباس به صورت زنده از صدا وسیمای مرکزخلیج فارس پخش می شود و در این روز از کتاب زندگینامه شهید دقت با حضور خانواده شهید رونمایی می شود.
وی هدف از برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس را آشنایی زائران با اهمیت خلیج فارس و تنگه هرمز، بیان رشادت های مردمان منطقه جنوب کشور در مقابله با دشمنان و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در خلیج فارس و دریای عمان عنوان کرد.

**همه زائران اردوی راهیان نور دریایی، بیمه هستند
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه یادآورشد: همه زایران اردوی راهیان نور دریایی بیمه حوادث و عمر هستند و به تمامی امکانات و تجهیزات ایمنی و سلامت مجهز هستند.
غلامشاهی ادامه داد: هزینه شرکت در این اردوها مثل هر سال رایگان است وعلاقه مندان می توانند بلیت اردوهای راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس را در محل اعزام (اسکله پشت شهر بندرعباس) و یا مکان های که اعلام می شود، تهیه کنند.
وی بیان داشت: برنامه های فرهنگی مختلفی شامل روایتگری، بازدید از یادمان شهدای گمنام و گلزار شهدای جزیره هرمز و بازدید از مکان های گردشگری همچون قلعه پرتقالی ها برای شرکت کنندگان در اردوی راهیان نور دریایی پیش بینی شده است.
فرمانده منطقه یکم ندسا اظهارداشت: هر روز 2 فروند شناور در نوبت صبح و عصر از سوی منطقه یکم ندسا برای این منظور در نظر گرفته شده و روزانه بیش از 500 نفر را پوشش می دهیم.
غلامشاهی با اشاره به این که زایران از سراسر کشور و حتی گردشگران خارجی نیز هستند، گفت: فرماندهان دوران دفاع مقدس و پیشکسوتان عرصه های ایثار و جهاد روایتگری این اردوها را برای شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور دریایی در بندرعباس برعهده دارند.
وی اضافه کرد: در این اردوها رشادت های رزمندگان و شهدای خلیج فارس و تنگه هرمز در عملیاتی آبی -خاکی، بدر، خیبر و والفجر 8 در رویارویی مستقیم با آمریکا در دوران دفاع مقدس برای شرکت کنندگان روایتگری می شود.
جانشین فرمانده منطقه یکم ندسا ابراز داشت: مردم هرمزگان بویژه جزیره هرمز در عرصه خشکی و دریا در دوران دفاع مقدس ایفاگر نقش ها و وظایف مهمی بوده اند و یکی از افتخارات این جزیره در آن دوران حضور همه مردان در عرصه جنگ بوده است.
غلامشاهی با اشاره به این که سال گذشته 12 هزار نفر توسط 30 سفر دریایی به اردوی راهیان نور دریایی اعزام شدند، گفت: امسال طبق هماهنگی های صورت گرفته با سایر ارگان ها سعی داریم بهتر از سال های گذشته به لحاظ محتوا و پذیرش زایران این اردو را برگزار کنیم.
وی با اشاره به این که اردوی راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس امسال وارد دهمین سال می شود، گفت: 9 سال پیش اعزام راهیان نور دریایی خلیج فارس از بندرعباس آغاز شد و هم اکنون در استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان این کار بزرگی فرهنگی و معنوی انجام می شود.
7195/6048

انتهای پیام /*


فرهنگي


راهيان نور دريايي


منطقه يكم ندسا


ما و شهدا