گردشگری و توریسم

ایمنی شناورهای گردشگری خرمشهر ارتقاء می یابد

به گزارش ایرنا مهدی فراهانی چهارشنبه در نشست هم اندیشی با مالکان شناورهای حوزه گردشگری در نوروز 98 در سالن اجتماعات اداره بازرسی و ثبت شناورهای بندر خرمشهر اظهار داشت: اهمیت ایمنی شناورها و قایق های تفریحی و ضرورت اجرای قوانین از الزامات دستورالعمل ایمنی شناورها است.
وی آشنایی مالکان شناورها به قوانین و دستورالعمل ایمنی و اجرایی کردن مفاد آن در راستای ارتقای ایمنی ضروری دانست و گفت:بندر خرمشهر آمادگی کامل جهت انجام امداد و نجات دریایی در زمینه فعالیت های گردشگری شناورها در نوروز 98 را دارد.
فراهانی گفت: در نوروز گذشته بیش از 50 هزار و 220 سفر دریایی انجام شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن رشد 351 درصدی را نشان می دهد.
وی در ادامه گفت: امید است صاحبان شناورها با رعایت استاندارد ها و نکات ایمنی جهت کاهش هرگونه حادثه احتمالی در ایام نوروز را فراهم کنند.
معاون دریایی بندر خرمشهر افزود: بندر خرمشهر در طول ایام تعطیلات نوروز سرکشی و نظارت بر فعالیت شناورهای تفریحی در سطح اروند و کارون را در دستور کار خود دارد.
نخستین اسکله خرمشهر در سال 1308 خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.
بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.
7100/6064

انتهای پیام /*


اقتصاد


بندر و دريانوردي


گردشگري


بندر خرمشهر