گردشگری و توریسم

ایران بر گسترش همکاری های گردشگری با مجارستان تاکید کرد

به گزارش ایرنا از سفارت ایران در بوداپست، ‘غلامعلی رجبی یزدی’ شامگاه چهارشنبه در این نشست که ‘حیدر اسکندرپور’ شهردار شیراز نیز حضور داشت ضمن اشاره به جاذبه ها، ظرفیت ها و امکانات گردشگری ایران بر لزوم همکاری هرچه بیشتر بین آژانس های گردشگری دو کشور تاکید کرد.
سفیر ایران در ادامه آمادگی سفارت جهت هرگونه پشتیبانی و حمایت از افزایش سفر گردشگران مجاری به ایران را اعلام کرد و افزود: تلاش خواهد شد تا زمینه تسهیل حضور گردشگران مجارستانی در کشورمان از جمله صدور روادید گردشگری فراهم گردد.
رجبی یزدی گفت: یکی از برنامه ها و اولویت های سفارت ایران برقراری ارتباط بین بین مردم و دو کشور است و در این راستا موضوع گردشگری و فراهم ساختن زمینه بازدید مردم مجارستان از ایران از اهمیت خاصی برخوردار است.
سفیر ایران ارتباط بین آژانس های گردشگری بین دو کشور و آشنایی با امکانات و تسهیلات یکدیگر را مهم دانست و تاکید کرد: در ایران آژانس های گردشگری بسیاری مشغول فعالیت بوده و ارتباط و آشنایی با آنها می تواند زمینه گسترش همکاری ها و افزایش شمار گردشگر به ایران را فراهم سازد.
شهردار شیراز که برای رونمایی از مجسمه حافظ در شهر پچ به مجارستان سفر کرده در این دیدار پیشنهاد برگزاری اولین نشست تورگردانان دو کشور ایران و مجارستان به میزبانی شهرداری شیراز را مطرح کرد که این امر با استقبال موسسات گردشگری مجارستانی مواجه گردید.
اسکندرپور گفت: شهرهای اصفهان، یزد و شیراز از قطب های گردشگری ایران محسوب می شوند. طرحی بین این سه شهر مطرح است به نام مثلث طلایی که براساس آن، هماهنگی لازم بین شهرهای یادشده انجام خواهد شد تا گردشگران خارجی بتوانند از این 3 شهر دیدار کنند.
خاطرنشان می شود که شهر شیراز و شهر پچ مجارستان خواهرخوانده هستند.
شبک**اروپام**436**1392

انتهای پیام /*


فرهنگي


همكاري گردشگري


ايران


مجارستان