گردشگری و توریسم

انتظار مردم ایجاد فضای مناسب و شاد در نوروز است

به گزارش ایرنا علی ناصری روز چهارشنبه در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان بیرجند گفت: وظیفه همه دستگاه هاست تا همه تلاش خود را برای ایجاد چنین فضایی به کار گیرند.
وی اظهار داشت: دستگاه های مربوط قبل از آغاز برنامه ویژه نوروزی که با عنوان استقبال از بهار هر سال از 25 اسفند آغاز می شود، اقدامات لازم را انجام دهند.
فرماندار بیرجند گفت: ایستگاه های نوروزی و مشکلات فنی و زیرساختی آن تعیین تکلیف شود و موضوع برق رسانی باید هرچه سریعتر به نتیجه برسد تا در خصوص استقرار پلیس و هلال احمر در ایستگاه های نوروزی کمبودی نباشد.
وی اظهار داشت: متولی موزه های استان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که باید همه نقاط ضعف موجود در یک موزه را از نگاه یک گردشگر شناسایی و رفع کنند.
ناصری افزود: گردشگر اگر با وجود همه مشکلات خود را به اماکن تاریخی برساند و آنجا هم با کمبود مواجه شود، این قابل قبول نیست و در این اماکن نباید مشکل سرویس بهداشتی، نور، صدا، نظافت و تابلوی راهنما باشد.
وی گفت: سرویس های بهداشتی متعلق به هر دستگاهی که باشد باید رصد شود و به لحاظ تامین امکانات بهداشتی در ایام نوروز کمبودی نباشد.
فرماندار بیرجند اظهار داشت: در خصوص خدمات به مسافران نوروزی وظیفه همه دستگاه هاست که متناسب با نیاز کار کنند و نوروز 98 باید بهتر از گذشته به مردم ارائه خدمت شود.
وی افزود: در بازه تعطیلات خدمات رسانی به شکل مداوم باشد تا کمبودی برای مسافران و مردم نباشد و خاطره خوبی از این ایام در ذهن مسافران نقش بندد.
بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی دارای آثار تاریخی مشهور از جمله باغ و عمارت اکبریه، قلعه تاریخی، ارگ کلاه فرنگی، باغ رحیم آباد، مدرسه شوکتیه و جاذبه های طبیعی مانند بند دره و بند امیرشاه است که هر سال شمار زیادی از گردشگران نوروزی از آنها بازدید می کنند.
7559*3028

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


نشاط


نوروز 98