گردشگری و توریسم

سرعت قطار تهران-همدان چقدر است؟

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در آیین بهره برداری از این قطار «محمودرضا عراقی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان سرعت این قطار را حداکثر 160 کیلومتر در ساعت عنوان کرد.
پس از آن «حمیدرضا حاجی بابایی» نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که سرعت این قطار به 180 کیلومتر در ساعت نیز رسیده است و بر این گفته خود پافشاری می کرد.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بر اساس مصوبه برقی کردن قطار همدان – تهران، سرعت آن به 250 تا 300 کیلومتر در ساعت نیز افزایش می یابد.
این در حالی بود که مدیرکل راه آهن غرب کشور صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا سرعت این قطار را 140 کیلومتر در ساعت و زمان انتقال مسافران در این مسیر را سه ساعت و 20 دقیقه اعلام کرده بود.
«روح الله تقی زاده» در تماس دوباره خبرنگار ایرنا با وی برای روشن شدن موضوع تاکید کرد: سرعت بهره برداری از این راه آهن 140 کیلومتر در ساعت ثبت شده است و در حال حاضر برنامه ای برای افزایش سرعت آن نداریم.
وی یادآوری کرد: در زمان بهره برداری، به صورت آزمایشی و در لحظه ای کوتاه سرعت 160 کیلومتر در ساعت نیز برای این قطار آزمایش شد.
تقی زاده تاکید کرد: این قطار در طول حرکت خود با سرعت مجاز 140 کیلومتر در ساعت مسافران را جابه جا می کند.
به گزارش ایرنا، این قطار قرار بود ساعت 9 و 20 دقیقه صبح وارد ایستگاه راه آهن همدان شود که به دلیل تداخل با ساعت قطار مشهد – همدان با حدود یک ساعت تاخیر به همدان رسید و در کنار برخی مسئولان استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کمتر از 20 مسافر از این قطار که ظرفیت 300 تا 320 صندلی اتوبوسی را دارد، پیاده شدند.
به گفته امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، در 14 سال گذشته به منظور ساخت، تکمیل و تجهیز راه آهن همدان، بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
این قطار روزانه از ساعت 6 صبح از تهران حرکت کرده و ساعت 12ظهر نیز مسافران را به تهران می برد و به گفته مسئولان راه آهن غرب کشور پیش بینی ها برای حرکت دومین قطار نیز در این مسیر صورت گرفته است و در صورت استقبال مردم، روزانه یک قطار دیگر در این مسیر تردد می کند.
این قطار ویژه نوروز 98 راه اندازی شده و ساعت حرکت آن پس از تعطیلات عید تغییر می کند و قیمت بلیت آن تا 24 اسفند جاری 400 هزار ریال و پس از آن 510 هزار ریال تعیین شده است.
طرح ساخت ریل قطار همدان – تهران در سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال 83 به همدان مصوب شد که حالا حرکت آن می تواند ارتباط غرب کشور به پایتخت را آسان کند.
9904/2090

انتهای پیام /*


اقتصاد


راه آهن


قطار تهران همدان


تناقض در آمار