گردشگری و توریسم

گردشگران نوروزی قشم 30 درصد افزایش پیدا می کنند

به گزارش ایرنا، طاهره شهرکی شامگاه سه شنبه در جع خبرنگاران افزود: حدود پنج هزار نفر قشمی در صنعت گردشگری فعالیت می کنند که در حال انجام مقدمات برای میزبانی مناسب از گردشگران و مسافران هستند.
وی ادامه داد: 6 هزار و 800 تخت اقامتی در قالب 77 مرکز، 64 اقامتگاه بوم‌ گردی با فضای سنتی و همچنین 11 کمپ‌ پارک در سطح جزیره قشم، آماده پذیرش مهمانان نورزی است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: نوروز سال آتی، 45 فروند شناور حمل خودرو(Landing craft) با ظرفیتی افزون بر یکهزار و 800 دستگاه خودروی سواری در مسیر بنادر لافت- پُهل به‌ صورت شبانه‌ روزی خدمات ‌رسانی می کنند.
وی افزود: 40 فروند شناور مسافری نیز با ظرفیت بیش از چهارهزار در مسیر بنادر قشم- بندرعباس بخش دیگری از ناوگان حمل و نقل دریایی قشم در نوروز 98 را تشکیل می‌دهد.
شهرکی ادامه داد: حدود پنج درصد از گردشگران، خطوط هوایی را برای سفر به این جزیره انتخاب می‌کنند که به ‌صورت هفتگی 152 سورتی پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه بین‌المللی منطقه آزد قشم صورت می‌پذیرد.
وی اظهار داشت: 170 نفر فعالان حوزه تورگردانی در جزیره قشم را تشکیل می دهند و هفت اسکله گردشگری نیز علاقه ‌مندان را با جنگل‌های حَرّا و جزایر هرمز، هنگام و لارک آشنا می‌کنند.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: 203 اثر و محوطه تاریخی در جزیره قشم شناسایی شد که بیش از 45 اثر از آن به ثبت ملی رسید.
وی خاطرنشان کرد:با هدف توامندسازی جامعه محلی و مشارکت انان در توسعه پایدار جزیره قشم، 25 فروشگاه صنایع دستی در سایت‌های متراکم جمعیتی گردشگری جزیره قشم دایر شده اند.
جزیره قشم دارای 25 مکان طبیعی و بیش از 200 محوطه تاریخی است. غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم از جمله جاذبه های گردشگری قشم است. همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری این جزیره است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.
7500

انتهای پیام /*


اجتماعي


نوروز


گردشگري


قشم