گردشگری و توریسم

132 هزار گردشگر از اماکن گردشگری رفسنجان دیدن کردند

به گزارش ایرنا ، علیار اسکندری نسب روز سه شنبه در نشست خبری افزود: ستاد تسهیلات نوروزی تشکیل شده و همه ارگان ها از جمله هلال احمر، ستاد اسکان نوروزی، میراث فرهنگی و دیگر نهادها آمادگی استقبال از نوروز و ارائه خدمات به مسافران را دارند.
وی بیان کرد: آثار بسیار زیادی در بحث گردشگری در رفسنجان از جمله دره راگه و بزرگترین خانه خشتی جهان در رفسنجان وجود دارد و سال گذشته بیش از 132 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از آثار آن بازدید کرده اند.
فرماندار همچنین عملکرد فعالیت های مختلف در این شهرستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته در حوزه اعتبارات عمرانی 34 میلیارد تومان اختصاص یافته بود و امسال حدود 90 میلیارد تومان پروژه در حوزه حمل و نقل، راهداری، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در سطح شهرستان افتتاح شد.
وی تصریح کرد: امسال با توجه به دغدغه رهبری در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری اعتباراتی تخصیص یافت که سهم رفسنجان امسال بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان بود که جذب شد و طرح های خوبی هم اجرا گردید طوری که اجرای پروژه های منابع طبیعی رفسنجان در استان کرمان رتبه اول را دارد.
اسکندری نسب بیان کرد: در ایام دهه فجر امسال بالغ بر 56 میلیارد تومان پروژه افتتاح شد و نیز از 700 تن قیر تخصیص یافته برای آسفالت رفسنجان نیز امسال 300 تن جذب شد.
وی گفت: یک ماه قبل با حضور معاون عمرانی سازمان بنیاد مسکن کشور در رفسنجان قرار بود اگر 3 میلیارد تومان بودجه قیر روستایی تا 20 اسفند امسال جذب شود دو برابر آن را تخصیص دهند که خوشبختانه این سهمیه برای روستاها جذب شد و در این راستا 8 میلیارد تومان اعتبار قیر برای سال آینده تخصیص می ابد.
اسکندری نسب همچنین در زمینه آلایندگی مس هم گفت: در استان کرمان بین شهرستان های رفسنجان، سیرجان، شهربابک و بردسیر، برای شهرستان رفسنجان توانستیم 67 درصد حق آلایندگی مس را جذب کنیم که کمک خوبی است و در مرحله اول 30 میلیارد تومان بود که 67 درصد آن به رفسنجان تعلق گرفت و در توسعه شهرستان کارهای خوبی انجام شد.
فرماندار رفسنجان گفت: خوشبختانه کارخانه تولید اسید مس رفسنجان با اعتبار بالغ بر یکهزار و 800 میلیارد تومان به نتیجه رسیده و سالانه یکهزار تن اسید تولید می شود.
وی در بحث رفع مشکل پلاک 2094 هم گفت: از سال 53 تا کنون بیش از 4 هزار خانوار د ررفسنجان در منازلی زندگی می کردند که فاقد سند بودند لذا با پی گیری ها این سند خانوارها از 20 روز گذشته در حال واگذاری به مردم است و این مشکل بعد از 44 سال حل شد و مردم می توانند سند زمین منزل خود را دریافت نمایند.
اسکندری نسب عنوان کرد: برای اجرای پروژه هوشمند فاضلاب شهری رفسنجان اعتبار 800 میلیارد تومان صرف می شود و در زمینه جذب اعتبارات آبیاری تحت فشار هم رفسنجان اولین شهرستانی است که بیشترین بودجه را برای یکهزار و 576 هکتار زمین پسته ای جذب کرده است.
وی در بحث اشتغال رفسنجان هم گفت: امسال 2 هزار و 502 شغل سهمیه جذب داشتیم که تاکنون 2 هزار و 468 مورد بر اساس سامانه رصد شغل ایجاد کردیم.
رفسنجان با جمعیت بالغ بر 31 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگر


رفسنجان


فرماندار