اماکن دیدنی ایران

جابجایی مسافر در فرودگاه های کشور هشت درصد افزایش یافت


چارتر

سه میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر در بهمن ماه امسال در فرودگاههای کشور جابجا شدند که نسبت به دی ماه امسال هشت درصد رشد داشته است.

ایرنا: در بهمن ماه گذشته فرودگاه‎های تحت مالکیت این شرکت، با انجام ۲۹ هزار و ۹۱۵ فروند نشست و برخاست توانستند این تعداد مسافر را به همراه حدود ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه جا کنند که در مقایسه با دی ماه سال جاری ۱۱ درصد رشد نشان می دهد.
بر اساس این گزارش در بهمن ۹۷، فرودگاه مهرآباد با ۱۰ هزار و ۵۱۹ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه کشور بوده است.
فرودگاه مشهد با چهار هزار و ۱۲۷ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۶۳۷ هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی (ره) با سه هزار و ۲۷ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۴۷۲ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.
در بهمن ماه گذشته فرودگاه امام خمینی(ره) با ارسال و پذیرش حدود ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار گرفت و پس از آن مهرآباد با ارسال و پذیرش حدود ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار گرفتند.
سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای بهمن۹۷، نشست و برخاست ۲۵ هزار و ۴۱۹ فروند هواپیماست که در آن حدود سه میلیون مسافر و حدود ۲۳ میلیون کیلوگرم بار در مسیرهای داخلی جابجا شده ‎است.
همچنین سهم پروازهای خارجی در بهمن ۹۷سال جاری، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها، نشست و برخاست ۴ هزار و ۴۹۶ فروند هواپیما بود که طی آن حدود ۷۰۰ هزار مسافر اعزام و پذیرش و نزدیک به ۱۳ میلیون کیلوگرم بار ارسال و شده ‎است.
به گزارش ایرنا، به طور متوسط روزانه ۱۷۵۰ هواپیما در آسمان ایران پرواز می کنند که یک هزار و ۱۱۰ فروند آن پروازهای عبوری شرکت های خارجی و مابقی مربوط به پروازهای شرکت های داخلی است.