اخبار گردشگری

دلایل سفر به ایران از نگاه پیتر سانت نلو + فیلم

پیتر سانت نلو ” peter santenello”، نویسنده و کارآفرین که به دنبال برقراری ارتباط فرهنگ‌ها در سراسر جهان می‌باشد. وی بعد از چند بار سفر به ایران و مسافرت به شهر‌ها و نقاط مختلف کشور عزیزمان، دلایل خود را برای تشویق و ترغیب سایر جهانگردان و گردشگران برای سفر به ایران را برشمرده است؛ که در این متن و فیلم به آن می‌پردازیم.

دلیل



متن ترجمه شده: ۱۱ دلیل برای اینکه به ایران سفر کنید

۱- خونگرمی مردم

رفتار مردم در ایران گرم و صمیمی است. آن‌ها در تلاش اند تا به مسافران کمک کنند و بسیار آسان با ایشان ارتباط برقرار می‌کنند که این نه از روی ادب بلکه واقعیت فرهنگ آنهاست.

۲- تنوع و گوناگونی‌

می‌توان گفت که ایران تقریبا دارای بیشتر اقلیم هاست؛ از جنگل‌های باشکوه تا دریا و کویر و خلیج فارس. همچنین هر منطقه دارای فرهنگ منحصر به فرد خود است که جذابیت سفر به شهر‌های گوناگون را افزایش می‌دهد.

۳- زیربنای شهری

امکانات حمل و نقل در ایران بسیار مناسب است. بزرگراه‌های اصلی و پرواز‌های داخلی از وضعیت مطلوبی برخوردارند و جابجایی در شهر بسیار آسان می‌باشد. همچنین به راحتی می‌توان مهمان خانه‌ها و خدمات مربوط به آن‌ها را رزرو کرد.

۴- تاریخ غنی

تاریخ ایران دارای لایه‌های متعددی است و از عمق و غنای زیادی برخوردار است. در شهر‌های ایران احساس وجود دارد و شاید این به دلیل وجود عناصری از سنت در دنیای مدرن امروزی باشد.

۵- امنیت بالا

نسبت به خبر‌هایی که در رسانه‌های بین المللی درمورد ایران گفته می‌شود، این کشور از امنیت قابل توجهی برخوردار است و فرهنگی متفاوت از بازنمایی رسانه‌ها در این کشور وجود دارد.

۶- قیمت‌ها

به دلیل مسائلی که برای ایران در سال ۲۰۱۸ به وجود آمد و به طبع آن ارزش پول رایج این کشور کاهش یافت، سفر به این منطقه بسیار فراتر از حد تصور ارزان تمام می‌شود به طوری که لازم است برای اقامت در بهترین هتل‌ها و خرید بهترین پرواز‌ها بین ۲۰ تا ۳۰ دلار هزینه کرد.

۷- افراد تحصیل کرده

تعداد افرادی تحصیل کرده و فلسفی در ایران زیاد است. آن‌ها صحبت‌های متعددی درمورد شعرا و بزرگانشان به میان می‌آورند و این کشور برای افرادی به که مکالمات فلسفی و صحبت درباره تاریخ علاقه‌مند اند گزینه بسیار مناسبی است.

۸- زبان انگلیسی

افراد بسیار زیادی در ایران زبان انگلیسی می‌دانند بنابراین برقراری ارتباط با افراد بسیار آسان می‌باشد. مسافران برای تامین نیازهایشان دچار مشکل نمی‌شوند و تنها با یک کلمه امکان برقراری ارتباط برای آن‌ها فراهم می‌شود.

۹– غذهای ایرانی

در ایران غذا‌های متنوع و خوش طعمی وجود دارد، اما در اغلب غذا‌ها از برنج، نان و گوشت استفاده می‌شود. همچنین برای افراد گیاه خوار سوپ‌های خوش مزه‌ای طبخ می‌شود.

۱۰-مهمان نوازی ایرانیان

ایرانی‌ها بسیار مهمان نواز هستند. مسافران هرگز در این کشور احساس تنهایی نمی‌کنند. برخلاف کشور‌های خاور دور مانند چین که برقراری ارتباط با آن‌ها بسیار سخت است، ایرانی‌ها مردمی آسان گیر در ارتباط با افراد جدید هستند.

۱۱-معماری ایرانی اسلامی

معماری اسلامی بافت سنتی شهر‌های قدیمی ایران بسیار زیبا و مسحورکننده است. همچنین در تهران بنا‌هایی با معماری مدرن بسیار چشمگیری وجود دارد.