گردشگری و توریسم

750 کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی اردبیل آماده شد

احمد ناصری روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر این مراکز آموزشی و رفاهی معلمان، مراکز درمانی معلمان و نیز پایگاه و اردوگاه دانش آموزی مقدس اردبیلی سرعین برای اسکان مسافران نوروزی امسال استان اردبیل آماده سازی و پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: 330 مورد از این کلاس ها جزو کلاس های با کیفیت ویژه بوده و مجهز به تختخواب، حمام، آبدارخانه و آشپزخانه، تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مناسب ، تلویزیون و یخچال بوده و شرایط مطلوبی برای اسکان دارد.
وی بیان کرد: 500 نفر از عوامل آموزش و پرورش در ستاد نوروزی اسکان استان در 19 پایگاه مستقر در نواحی و مناطق آموزش و پرورش آماده خدمات رسانی به مسافران و گردشگران فرهنگی نوروزی هستند.
ناصری از پذیرش مسافران فرهنگی استان اردبیل در این مراکز از روز 28 اسفندماه تا یک روز قبل از پایان تعطیلات نوروزی در نیمه فروردین ماه سال آینده خبر داد و افزود: جامعه هدف آموزش و پرورش مسافران فرهنگی متعلق به وزارت آموزش و پرورش است.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش رقیبی برای جامعه هتلداران نیست و با توجه به حجم گسترده سفرهای نوروزی در ایام تعطیل پایان و آغاز سال نو، اسکان مسافران فرهنگی نوعی کمک به مدیریت اسکان مسافران و گردشگران انبوه استان اردبیل نیز محسوب می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین بیان کرد: هنگام پذیرش مسافران نوروزی استان، بسته های فرهنگی از قبیل راهنمایای گردشگری استان و نیز بسته های فرهنگی، بهداشتی و انتظامی به آنها ارائه شده و در کنار آن، اماکن اقامتی و پذیرایی استان نیز برای اسکان احتمالی متقاضیان معرفی می شود.
وی اظهار داشت: استان اردبیل در نوروز و تابستان سال 97 با پذیرش بیش از 400 هزار نفر مسافر و گردشگر فرهنگی پس از خراسان رضوی در اسکان و نیز کیفیت خدمات رتبه دوم کشوری را کسب کرد.
استان اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
در حال حاضر 32 واحد هتل با بیش از 2 هزار و 600 تخت، 87 واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و 400 تخت، 98 واحد مهمانپذیر با بیش از چهار هزار و 600 تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با 40 تخت، 2 واحد مجتمع گردشگری با 150 تخت و 2 واحد اقامتگاه بوم گردی با 50 تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.
تعداد گردشگران ورودی به استان اردبیل در سال گذشته حدود 6 میلیون نفر بوده و شهرستان سرعین به عنوان قطب مجتمع های آبدرمانی کشور نقش موثری در رونق گردشگری این استان دارد.
1905/ 1257

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


مسافران نوروزی


اردبیل