گردشگری و توریسم

محوطه اطراف میراث جهانی پاسارگاد از زباله پاکسازی شد

بخشدار پاسارگاد شهرستان پاسارگاد شامگاه پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: پاکسازی این منطقه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با حضور مسئولان بخش، محیط زیست، میراث فرهنگی، دانش آموزان و شهروندان در کنار نیروهای زحمت کش شهرداری صورت گرفت.
سجاد عزیزی افزود: این اقدام در راستای تکریم گردشگران و مسافران نوروزی صورت گرفت و مردم پاسارگاد و شهر مادر سلیمان مرکز این بخش با نظافت و پاکسازی محورهای ورودی این بخش و شهر مهیای میزبانی مناسب از مسافران شدند.
وی گفت: ایام نوروز و عبور هزاران مسافر از بخش پاسارگاد که در مسیر ارتباطی شیراز – اصفهان واقع است، فرصت بسیار مطلوبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی، قابلیت‌ها و توانمندی ‌های این بخش است.
بخشدار پاسارگاد اظهار داشت: ارائه تصویری خوب، زیبا و خدمات ‌رسانی مناسب در این ایام می‌تواند ذهنیت مثبتی از این بخش در اذهان مسافران و گردشگران ایجاد کند.
مجموعه میراث جهانی پاسارگاد که آرامگاه کوروش را در خود جای داده است، پنجمین مجموعه ثبت شده ایران است که در سال 1383 هجری شمسی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
کوروش، بنیانگذار و نخستین پادشاه هخامنشی بود که از سال 559 تا 529 قبل از میلاد به مدت 30 سال بر نواحی گسترده ای از آسیا حکومت کرد.
فصل جدید حفاظت و مرمت این محوطه باستانی از آبان ماه گذشته با همکاری موسسه عالی حفاظت و مرمت ایتالیا ( ISCR ) در ایوان جنوب شرقی کاخ اختصاصی کوروش آغاز شده است.
این آثار تاریخی در شهرستان پاسارگاد واقع است که سعادتشهر مرکز آن در 110 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
9873/ 2027

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


پاسارگاد


پاكسازي طبيعت