گردشگری و توریسم

موزه چالدران آماده پذیرش مهمانان نوروزی است

محرم عبدالله پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سالانه هفت هزار نفر از این موزه بازدید می کنند، افزود: این آثار و ابزارهای تاریخی و سنگی همه متعلق به شهرستان چالدران بوده و از نقاط مختلف آن گردآوری شده اند.
وی ادامه داد: اشیای موزه چالدران مربوط به دوره‌های مختلف از جمله دوره نو سنگی، پیش از تاریخ، دوره اسلامی و معاصر است بعد از انجام مطالعات لازم توسط کارشناسان اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان شناسایی و به موزه منتقل شده است.
وی بیان کرد: شیر سنگی، سر ستون، سنگ آسیاب، سنگ قبور، هاونگ‌دستی، حوضچه آب و گوشت کوب و ابزار شست و شو در گذشته از جمله آثاری هستند که در محل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار داده شده است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالدران ادامه داد: چالدران به دلیل داشتن هوای سرد در فصل زمستان و هوای خنک در فصل گرما، یکی از مناطق گردشگری استان بوده و این شهر یکی از مرتفع‌ترین شهرهای کشور است.
عبداله پور با بیان اینکه تالاب «ناور» در نقطه مرزی این شهرستان قرار گرفته‌، گفت: مرداب‌ها و تالاب‌های متنوع، از جلوه‌های طبیعی این شهرستان بوده و کلیسای طاطائوس یا قره کلیسا که از شهرت جهانی برخوردار است، در روستای قره کلیسا بین شهرستان های شوط و سیه چشمه واقع شده‌است.
وی با اشاره به نقاط گردشگری شوط، بیان کرد: آب گرم درمانی زاویه، تفرجگاه شیرین بلاغ، سواحل دریاچه سد بارون، سد بابا احمد، آبشار روستای قرنقو، تالاب پیر احمد کندی، تالاب زوایه سفلی، آبگرم عرب دیزج، آبشار گوی قیر، سد آپاراباشی و منشورهای بازالتی از جمله مهمترین جاذبه های طبیعی این شهرستان است.
به گزارش ایرنا، چالدران یکی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است و موزه اشیا سنگی در این شهرستان از اواخر سال 1376 و در 120 متر مربع راه اندازی شده است.
خانه های این منطقه همه فاقد کولر می باشند زیرا واقع شدن در سلسه کوه های زاگرس، هوای خنکی را برای مردم و گردشگران این شهر رقم زده و این شهر باعنوان شهر بدون کولر در کشور مشهور است.
7125/7129

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


موزه


آذربايجان غربي