گردشگری و توریسم

مرمت آثار تاریخی و تاسیسات گردشگری زلزله زده اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ امید قادری چهارشنبه شب در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه به ریاست استاندار در سرسرای تدبیر استانداری، افزود: در جریان وقوع زلزله سال گذشته استان به تعدادی از آثار تاریخی و تاسیسات گردشگری در شهرستان های سرپل ذهاب و قصرشیرین خسارت و آسیب وارد شد که اکنون برای تعمیر این آثار و تاسیسات نیاز به اعتبار داریم.
او گفت: آبشار پیران و راه دسترسی به آن به عنوان یکی از مناطق گردشگری سرپل ذهاب در زلزله آسیب جدی دیده و نیاز است اعتباری از سوی ستاد بازسازی استان برای تعمیر و ایجاد زیرساخت در این منطقه اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: همچنین کاروانسرای شاه عباسی شهرستان قصرشیرین نیز در زلزله تخریب شده و هر لحظه امکان فروریختن آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه 600 میلیون تومان برای مرمت آثار تاریخی در مناطق زلزله زده استان اختصاص یافته است، گفت: این میزان اعتبار کم است و نیاز به اعتبارات بیشتری داریم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3033/8066

انتهای پیام /*


اجتماعي


زلزله 96


تاسيسات گردشگري


اختصاص اعتبارات