اماکن دیدنی ایران

بی آبرویی پس از ازدواج با میترا


چارتر

مردی که دلباخته دختری خیابانی شده بود از بی آبرویی دست به دامان مشاور قضایی شد.

رکنا:مردی ۳۱ ساله هستم، ۸ سال پیش با دختری به نام میترا که بعدا فهیدم که ارتباط های خیابانی داشته است آشنا شدم و الان پس از ۸ سال زندگی که حاصلش دو فرزند دختر است، مدت سه ماه است با همسرم اختلاف پیدا کردیم تا جایی که تمام وسیله‌های زندگی‌ام را به خانه مادرش انتقال داده و هر کاری می‌کنم نتیجه‌ای ندارد. لطفا راهنمایی‌ام کنید چکار کنم.

پاسخ توسط جواد جاویدنیا، قاضی دادسرای مشهد :
ازدواج شما به دنبال یک آشنایی خیابانی صورت گرفته است. نتیجه این آشنایی‌های خیابانی، ازدواج‌های هیجانی و احساساتی است، در نتیجه وقتی پای احساسات در یک رابطه به میان می‌آید، عقلانیت و منطق کنار می‌رود و علاقه‌مندی تنها بر مبنای هیجان‌های زودگذر شکل می‌گیرد که مبنای این علاقه‌مندی همان مدت آشنایی در خیابان است که باعث تعلق خاطر در فرد می‌شود، در نتیجه وقتی این هیجان زودگذر به ازدواج منتهی می‌شود، معمولا شغل، وضعیت خانوادگی، مسائل فرهنگی و اجتماعی افراد ویژگی‌های شخصیتی، اخلاق و رفتار طرف مقابل نادیده گرفته می‌شود. چه‌بسا ممکن است افراد در دوستی‌های خیابانی که به ازدواج ختم می‌شود، ازدواج و شکست‌های قبلی که در زندگی تجربه کرده‌اند را پنهان کنند.

در واقع ملاک و معیار قضاوت همان برخوردهای اتوکشیده خیابانی است. در این برخوردها تا زمانی که افراد زیر یک سقف با هم زندگی مشترک‌شان را شروع نکرده‌اند و بار مشکلات زندگی را به دوش نگرفته‌اند، چهره واقعی خود را نشان نمی‌دهند و متوجه ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری طرف مقابل نخواهند شد، بنابراین چون این ازدواج‌ها ناشی از هیجانات کاذبی است که مبنای منطقی ندارند، در نتیجه بلافاصله بعد از آنکه هیجانات فروکش کرد، اختلافات آشکار می‌شوند و خیلی سریع در معرض اختلاف نظر جدی قرار گرفته و به سمت نابودی پیش می‌رود.

زندگی شما شکل گرفته و دو فرزند نیز دارید، از طرفی از سه ماه بعد از ادواج‌تان مشکل داشته‌اید، ممکن است برخی اختلاف‌نظر‌ها باعث این نوع تنش‌ها شده باشد. توجه کنید حتی افرادی که با شناخت کامل از هم ازدواج می‌کنند، باز هم اختلاف‌نظر دارند و این مسائل در زندگی طبیعی است، اما مشکل شما به شکل جدی مطرح است و باید دنبال راه‌حل منطقی باشید. ریشه اختلاف را پیدا کنید با این دیدگاه که آسمان همه جا همین رنگ است و هیچ فردی کامل و بی‌عیب و نقص نیست و نمی‌تواند ایده‌آل باشد.

در رابطه خود با همسرتان تجدیدنظر کنید. هنر زندگی این است که بتوانید با شخصی که کامل و ایده‌آل نیست، تفاهم داشته باشید. هنر ایجاد تفاهم، فرد را به آرامش می‌رساند. با پایین آوردن سطح توقعات و از خودگذشتگی به خاطر فرزندان‌تان مشکلات‌تان را حل کنید و از راهنمایی مشاوران خانواده نیز بهره بگیرید.