گردشگری و توریسم

شهرداری: مشکل آبنمای برج آزادی برطرف نشده است

سید علی مفاخریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آبنمای مرکز میدان که به آبنمای خطی معروف است دارای شبکه زهکش است که به دلیل تعمیرات سال های گذشته در کف میدان آسیب دیده است.
وی ادامه داد: به همین علت ممکن است فعال شدن این آبنما به دلیل داشتن گذردهی آب در قسمت های مختلف، مشکلاتی را ایجاد کند.
به گزارش ایرنا روز گذشته رسانه ها به نقل از شهردار منطقه 9 تهران در نشست خبری اعلام کردند: «نشت آب در زیر پایه‌های برج آزادی اتفاق افتاده است که در این خصوص کمیته‌ای تشکیل شده و درصددیم این مشکل را هر چه زودتر برطرف کنیم».
به نقل از مفاخریان نقل شده بود: سال 52 ساخت میدان آزادی به اتمام رسیده است و نگهداری آن فراموش شده بود البته مجموعه برج در اختیار بنیاد رودکی است و اقدامات نامناسب سال‌های گذشته در میدان آزادی موجب شده بود که این میدان و برج با مشکل مواجه شود.
شهردار منطقه 9 تهران اما امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این زمینه پاسخ داد: من در نشست دیروز نگفتم الان نشت آب دارد و رسانه ها اشتباه نوشته اند؛ خبرنگاری در این زمینه پرسید که موضوع نشت حل شده یا خیر و من پاسخ دادم این موضوع مربوط به آبنما بوده است.
مفاخریان همچنین با بیان اینکه این آبنما در حال حاضر آب ندارد خاطرنشان کرد: این امر (فعال شدن آبنما و آبدهی آن به زیر برج ) باید از نظر فنی مجددا بررسی شود.
شهردار منطقه 9 با بیان اینکه میدان آزادی حالت «تشتک مانند» دارد که آب از قسمت های مختلف می تواند داخل آن نفوذ کند یادآور شد: باید نقطه ای که آب در آن نفوذ می کند بررسی کارشناسی شود که آیا آن نقطه در کف مشکل دارد یا خیر؟
وی با اشاره به اینکه این نقص باید برطرف شود و معلوم نیست در چند نقطه گذردهی آب وجود دارد تصریح کرد: این مساله ناشی از بازسازی غیراصولی برج در سال های گذشته است.
به گفته مفاخریان باوجود اعلام مجموعه برج مبنی بر آبدهی نداشتن، موضوع مجدد در حال آزمایش و بررسی کارشناسی است.
شهردار منطقه 9 با بین اینکه البته این موضوع تهدید خطر برای برج آزادی نیست گفت: این مشکلی است که برطرف نشده و همچنان وجود دارد اما تاکنون مدیریت شده است.
وی یادآور شد: آبنماهایی که در محور دور میدان هستند بیش از 20 سال خاموش بودند که دهه فجر امسال به بهره برداری رسیدند و با توجه به اینکه بازسازی شدند مشکل آبدهی ندارند.
برج آزادی به عنوان یکی از نمادهای تاریخی تهران و ایران در غرب پایتخت واقع شده است.
تهرام/9353/ 1008

انتهای پیام /*


اجتماعي


شهري


برج آزادي