گردشگری و توریسم

بیش از 50 درصد مراکز اقامتی اصفهان رزرو شد

فریدون اله یاری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: براساس گزارش های دریافت شده از هتل ها و مراکز اقامتی اصفهان تا دهم اسفند حدود 53 درصد از مراکز اقامتی اصفهان برای نوروز 98 رزرو شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل 80 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی در مدت مشابه سال گذشته حدود 15 درصد مراکز اقامتی اصفهان برای نوروز رزرو شده بود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: از شب گذشته و پس از انتشار خبر دستور رئیس جمهوری به وزیر نیرو مبنی بر بازگشایی زاینده رود در نوروز که با پیگیری های رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شد ، رزرو واحدهای اقامتی استان اصفهان برای نوروز 98 بصورت چشمگیری افزایش یافت.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد و در ایام نوروز اماکن اقامتی دیگر نیز برای اسکان مسافران آماده سازی می شود.
وی با اشاره به سفر دو هفته پیش رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به اصفهان و بازدید وی از زاینده رود، بیان کرد: پس از این سفر، مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پنجم اسفند در نامه ای به رئیس جمهوری و وزیر نیرو بازگشایی زاینده رود در ایام نوروز را خواستار شد.
اله یاری افزود: خوشبختانه تلاش های رئیس سازمان میراث فرهنگی در دو هفته گذشته برای بازگشایی زاینده رود در نوروز 98 نتیجه داد و دکتر روحانی رئیس جمهوری طی دستوری، خواهان بازگشائی زاینده رود در نوروز پیش رو شد.
وی با قدردانی از نهادهای مربوطه از جمله وزارت نیرو، اداره کل آب منطقه ای اصفهان، استانداری و معاون امور عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: بدون شک جاری بودن زاینده رود در کنار حیات بخشی این رود بزرگ نقش مهمی در توسعه گردشگری فلات مرکزی ایران دارد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد: رونق گردشگری فلات مرکزی ایران به شدت تحت تاثیر زاینده رود است و مردم غیر بومی نیز نسبت به جاری بودن این رودخانه حساس هستند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اضافه کرد: با این وصف معتقدیم برنامه ریزی برای توسعه گردشگری داخلی در سال آینده همراه با بازگشائی رودخانه زاینده رود در نوروز گام ارزشمندی در توسعه گردشگری داخلی در دیار نصف جهان است.

*** 1200 برنامه فرهنگی در نوروز در اصفهان برگزار می شود
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه به برگزاری 1200 برنامه فرهنگی در نوروز سال آینده در این استان اشاره کرد و گفت: این برنامه ها از 28 اسفند در 24 شهرستان استان برگزار خواهد شد.
اله یاری افزود: با برگزاری این برنامه ها، فرهنگ بومی، صنایع دستی و موسیقی سنتی مناطق مختلف استان اصفهان به گردشگران معرفی می شود.
وی اظهارداشت: برنامه نوروزگاه نیز که نوروز امسال در 15 شهرستان اصفهان برگزار شد در نوروز سال آینده در همه شهرستان های استان ( 24 شهرستان ) برگزار خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه مقر اصلی برگزاری نوروزگاه در شهرستان اصفهان بنای تاریخی کاخ موزه چهلستون این شهرستان است، گفت: در هر روز از ایام نوروز در این بنای تاریخی بازیهای بومی، موسیقی، صنایع دستی و پوشش محلی یکی از شهرستان های استان اصفهان به گردشگران معرفی می شود.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ‘ وزوان’ ، ‘ مزدآباد ‘ و ‘ مون ‘ به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در تعطیلات نوروز امسال پنج میلیون و 966 هزار و 28 گردشگر از جاذبه های تاریخی و گردشگری این استان دیدن کردند.
این آمار که در بازه زمانی 27 اسفند پارسال تا 13 فروردین امسال می باشد توسط دبیر خانه ستاد خدمات سفر این استان اعلام شده است و بر این اساس 2 میلیون و 506 هزار و 597 نفر از این گردشگران حداقل به مدت یک شب در استان اصفهان اقامت کردند.
6022/2093

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


نوروز 98


اصفهان