گردشگری و توریسم

نمایشگاه صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد برپا می شود

پریسا راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور 6 استان مختلف از سراسر کشور برگزاری می شود.
وی افزود: استان های خوزستان، بوشهر، چهار محال و بختیاری، فارس، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی به میزبانی شهرستان گچساران حضور خواهند داشت.
راد بیان کرد: هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی، معرفی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد و کشور، ترویج فرهنگ استفاده از صنایع دستی و فروش صنایع دستی است.
وی ایجاد انگیزه در هنرمندان صنایع دستی برای تولید و فروش بیشتر محصولات‌ و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه ‌ها عنوان کرد.
معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی بازارچه های موقت، فصلی و نوروزی در شهرستان های هشتگانه کهگیلویه و بویراحمد را از برنامه های انجام شده معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان برشمرد.
وی ابراز داشت: پیگیر تولید همراه با اشتغال با هدف صادرات صنایع دستی در روستاهای استان بوده و در بسیاری از روستاهای استان دوره آموزشی صنایع دستی همراه با تولید راه اندازی و اجرایی شده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: معرفی هر چه بیشتر دست‌بافته‌های هنرمندان صنایع دستی این استان به بازارهای داخلی و خارجی با برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی و اعزام هنرمندان صنایع دستی به نمایشگاه‌های کشوری به جد در دستور کار است.
35 هزار هنرمند صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
سالانه 218 هزار متر مربع انواع صنایع دستباف در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
بیشترین دست بافته‌ها در شهرستان‌های دنا و گچساران تولید می‌شود.
جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبد بافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.
9868/6110

انتهای پیام /*


فرهنگي


صنايع دستي


نمايشگاه


كهگيلويه و بويراحمد