اخبار گردشگری, اقامتگاه

اقامتگاه بومگردی باغ شاکر، تاریخ و فرهنگ کویر

تصور چشم انداز کویر، مزارع روستایی، دیوار‌های کاه‌گلی، در‌های چوبی و کچه پس کوچه‌های سنگ فرش، وزش باد‌های ملایم و نگاهی به بادگیر‌های بلند از ویژگی‌های اقلیم کویری ایران زمین می‌باشد. داخل عمارت‌ها و رنگ فیروزه‌ای جوب و آبراه‌ها و باغ‌های ایرانی گرد خستگی هر مسافر و گردشگری را از تن می‌زداید، عبور از هشتی و نشستن بر روی تخت کنار آبنما و نوشیدن عرقیات بومی و سنتی منطقه کاشان جان مان را طراوت می‌بخشد. این‌ها گوشه‌ای از حس و حال شما در اقامتگاه بوم گردی باغ شاکر است در سفر به اران و بیدگل کاشان. جاییکه آرامش و امنیت را در قلب کویر برای شما مهیا نموده است.

باغ شاکر کجاست و چگونه جایی است؟

باغ شاکر کجاست و چگونه جایی است؟

گردشگرانی که علاقمند به زندگی سنتی و روستایی هستند، حتما از اقامت در روستای تاریخی و عمات باغ شاکر لذت خواهندبرد. این مجموعه با حفظ معماری سنتی و القاء حس نوستالژیک فرصتی را برای شما که دوری از زندگی روزمره و ماشینی را جستجو می‌نمایید فراهم نموده است. شما و همه علاقمندان می‌توانید با اقامت در مجموعه خانه باغ شاکر طعم زندگی به سبک سنتی را تجربه کنید. اقامتگاه بوم‌گردی خانه‌باغ شاکر در شهرستان زیبای آران و بیدگل استان اصفهان این ابوزید اباد در ۲۵ کیلو متری کاشان واقع گردیده است.

تاریخچه عمارت:

خانه باغ شاکر اثری است (فرهنگی، تاریخی) از دوران قاجاریه و زندیه به شماره ثبت ملی ۳۱۴۵۰، این اثر در زمینی به مساحت تقریبی ۸۰۰۰ متر مربع و با فرم هندسی ذوزنقه با توجه به اصول معماری سنتی مناطق کویری، طراحی و احداث شده است. این مجموعه مشتمل بر سه عنصر فضایی باغ، عمارت و برج و بارو است که در جبهه شمالی آن باغ، برج و بارو و در جبهه جنوبی‌اش عمارت بادگیر قرار دارد. این مجموعه در دی ماه سال ۱۳۹۵ با هدف خدمت رسانی به گردشگران تغییر کاربری داده است.

بخش‌های مهم این اقامتگاه شامل:

برج تمام خشتی که دارای دو اتاق ۹ متری گرد و از زمان زندیه می‌باشد، فضای مرکزی باغ به وسعت ۸۰۰۰ متر مربع، آب نما، محلی برای نشستن کنار آتش و عمارت بادگیر که در جنوب باغ قرار گرفته است.


<!– –>