گردشگری و توریسم

تالار پیش از اسلام موزه رضا عباسی گشایش می یابد

به گزارش ایرنا از میراث فرهنگی استان تهران، این موزه به دلیل تعمیرات و بازسازی سیستم امنیتی از حدود 6ماه پیش تعطیل بود که همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب، چهار تالار آن در فاز نخست گشایش یافت.
این موزه در نظر دارد تا همزمان با روز درختکاری( 15 اسفند ماه) تالار پیش از اسلام را با محوریت جایگاه درخت در آثار پیش از تاریخ و دوران اسلامی بازگشایی کند.
همچنین در طرح استقبال از بهار و نوروز، تعدادی از اشیاء دیده نشده جایگزین آثار قبلی قرار می گیرد و همچنین نمایش فیلم درخت زندگی اثر ‘ علیرضا قاسم خان ‘ با هماهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در تالار پیش از اسلام برای بازدیدکنندگان اکران می شود.
گفتنی است که نمایشگاهی از آثار دانش آموزان هنرمند مجتمع ‘تقوا’ با مضمون ‘درخت و موزه رضا عباسی’ در نمایشگاه موقت موزه برگزار و هدف از برگزاری این نمایشگاه جذب جوانان و نوجوانان به موزه و آثار فرهنگی و تاریخی است.
براین اساس حدود 50هزار شیء تاریخی با ارزش در موزه رضا عباسی نگهداری می شود که حدود یک هزار مورد آن در معرض دید عموم قرار دارند.
این موزه آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن 13 هجری را شامل می شود که در سه تالار به نمایش گذاشته شده است.
مجموعه‌های به نمایش در آمده در این موزه بسیار متنوع است و آثاری از هزاره دوم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی پایان دوره قاجار را در بر می‌گیرد.
آثار موجود در موزه رضا عباسی براساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده‌اند؛ بنابراین بازدید کنندگان می‌توانند سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال کنند. این چینش در میان موزه‌های دیگر ایران منحصر به فرد است.
موزه رضا عباسی کاشانی سال 1356 در خیابان شریعتی – نرسیده به پل سید خندان تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان، رضا عباسی نامگذاری شد.
تهرام/7247//1348

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه رضا عباسی


تهران