گردشگری و توریسم

اجرای برنامه های نوروزی موازی کاری نشود

به گزارش ایرنا، امیر جدایی روز یکشنبه در جلسه کمیته اطلاع رسانی، امور فرهنگی و فضای مجازی گردشگردی شهرستان مرند، با بیان اینکه جشن نوروز، جشن ملی و سنتی است، اظهار داشت: باید سعی کنیم بهترین برنامه ها را جهت استفاده گردشگران در این ایام اجرا کنیم.
وی با بیان اینکه این کمیته از جمله 10 کمیته خدمات گردشگری شهرستان است، افزود: کمیته اطلاع رسانی و فضای مجازی با هدف آگاهی بخشیدن به گردشگران و آشنایی آنان با آثار دیدنی شهرستان و نیز استفاده از امکانات و خدمات ارائه شده توسط ادارات تشکیل شده است.
جدایی، برنامه ریزی برای اوقات فراغت گردشگران نوروزی و برپایی جشنواره ها، نمایشگاه ها و صنایع دستی را از جمله برنامه هایی برشمرد که توسط کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات در ایام تعطیلات نوروزی در مرند برگزار می شود.
وی در مورد برنامه های ویژه ایام تعطیلات نوروز نیز گفت: برپایی سفره های هفت سین نوروزی، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های آئینی، برگزاری بازی های بومی و محلی و مسابقات مختلف، اجرای موسیقی سنتی، برگزاری مسابقه عکاسی و تهیه بروشور و پلاکارد با موضوع گردشگری از جمله این برنامه هاست.
جدایی تاکید کرد: ضروری است در اجرای برنامه های نوروزی، مناسبت های ملی و مذهبی را در نظر گرفته و جهت رفاه حال مسافران، راهنمایان گردشگری با همکاری نهادها و سمن ها به کار گرفته شوند.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرند بر لزوم استفاده از فناوری های نوین برای معرفی جاذبه های گردشگری تاکید کرد و گفت: همچنین جهت استقرار پایگاه های استقبال از مسافران نوروزی در این ایام برنامه ریزی های لازم انجام شود.
مسئول روابط عمومی شهرداری مرند نیز با اشاره به وظایف شهرداری در اجرای برنامه های نوروزی، گفت: جهت برگزاری بهتر برنامه ها، 10 کمیته درون سازمانی تشکیل داده ایم تا در حوزه های مختلف به ارائه خدمات به مسافران و شهروندان بپردازند.
سعید ابراهیمی افزود: شهرداری مرند در این راستا با استفاده از پتانسیل بخش خصوصی، بیش از 30 طاقه بنر با محتوای عید نوروز و معرفی مرند و اماکن گردشگری آماده و در سطح شهر نصب می کند.
وی همچنین از استقرار ستاد استقبال نوروزی در میدان امام خبر داد و گفت: قرار است در میادین دیگر شهر از جمله میدان امام حسین و پارک قوناخلار نیز غرفه های مختلف برپا و برنامه های متنوع فرهنگی اجرا شود.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
6132/9916/518

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


برنامه ريزي نوروز


مرند