گردشگری و توریسم

دو نوروزگاه در گنبدکاووس برپا می شود

مریم آق آتابای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو نوروزگاه، یکی در محوطه مجموعه ورزشی المپیک گنبدکاووس و دیگری در محل مجموعه سوارکاری این شهرستان برپا می شود.
وی اضافه کرد: در این نوروزگاه ها علاوه بر معرفی و نمایش آداب و رسوم نوروزی اقوام ساکن در گنبدکاووس و پیشینه تاریخی آنان درقالب اجرای برنامه های فرهنگی، طبخ انواع غذاهای سنتی و محلی، پوشاک سنتی و صنایع دستی آنان نیز به نمایش گذاشته می شود.
آق آتابای، اجرای موسیقی سنتی اقوام به صورت زنده توسط گروه های هنری را از دیگر برنامه های نوروزگاه ها در گنبدکاووس ذکر کرد و گفت: فعالیت این نوروزگاه ها از 28 اسفند آغاز ده و تا 15 فروردین 98 ادامه دارد.
شهرستان مرزی گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق استان گلستان با آثار و ابنیه تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی قابل توجه خود هر ساله میزبان چند صد هزار نفر از مسافران و گردشگران در ایام تعطیلات نوروز است.
برج قابوس که عنوان بلندترین گنبد آجری جهان را دارد، بقایای شهر تاریخی جرجان، مقبره امامزاده یحیی بن زید(ع) از نوادگان امام سجاد (ع)، سه تالاب بین المللی، گمرک و بازارچه مرزی، دریاچه مصنوعی، میدان بزرگ سوارکاری، دشت ها و مراتع سرسبز، چند سد زیبا و تنوع اقوام با فرهنگ های مختلف از جمله جاذبه های گردشگری گنبدکاووس است.
/3039/1860

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


نوروزگاه


گنبدكاووس