گردشگری و توریسم

سیرجان قابلیت برند جهانی گردشگری را دارد

به گزارش ایرنا، غلامرضا فرخی روز یکشنبه در نشست کارگروه گردشگری شهرستان سیرجان افزود: برندسازی اگر به درستی و با برنامه ریزی انجام شود موجب رونق گردشگری و اقتصادی و در نهایت موجب توسعه و پیشرفت شهر سیرجان خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین باید زمینه حضور گردشگران را با برپایی ورک شاپهای متعدد صنایع دستی، راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی، بازدید از مجتمع های صنعتی و معدنی و جاذبه های تاریخی و گردشگری مهیا کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: برای جذب گردشگران باید برنامه ریزی و مدیریت گردشگری داشت و مطمئنا این برنامه ریزی و تعیین مسیر گردشگری با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی، دهداریها و شهرداریها بهتر انجام خواهد شد.
وی افزود: نمایشگاه سفره های هفت سین با نماد صنایع دستی هر شهرستان و یا استان از 15 تا 18 اسفند برگزار می شود و امیدواریم این نمایشگاه شاهد حضور توانمند هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان کرمان باشد.
شهرستان سیرجان آثار تاریخی دیدنی همچون بادگیرهای چپقی، باغ سنگی، یخدان های دوقلو، قلعه سنگ و بازار تاریخی و غیره را در خود جای داده است.
همچنین سیرجان به ‌عنوان شهر جهانی گلیم شناخته می‌ شود و گلیم شیر یکی پیچ این شهر در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
شهرستان سیرجان در فاصله 185 کیلومتری غرب مرکز استان قرار دارد.
3029/7437

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


برند جهاني


سيرجان