گردشگری و توریسم

شماره ثبت 2 قنات تاریخی قزوین در فهرست آثار ملی اعلام شد

به گزارش ایرنا به نقل از میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قزوین، علیرضا خزائلی روز یکشنبه افزود: شماره ثبت قنات تاریخی روستای حصار خروان و قنات تاریخی شریف آباد در فهرست میراث ملی طی نامه‌های جداگانه از سوی دکتر علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به استاندار قزوین ابلاغ شد.
وی یادآور شد: تهیه و تنظیم پرونده ثبتی این 2 اثر تاریخی پس از بررسی در شورای تخصصی ثبت آثارغیر منقول”و تائید اعضای شورا در فهرست میراث ملی ثبت و شماره ثبت آنها طی نامه‎های جداگانه از سوی دکتر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به استاندار قزوین ابلاغ شد.
خزائلی با اعلام شماره ثبت آثار مذکور،گفت: قنات تاریخی شریف آباد با شماره 32104 و قنات تاریخی روستای حصار خروان نیز با شماره 32107 تابستان امسال در فهرست میراث ملی قرار گرفتند.
وی اظهار داشت: روستائیان می‌توانند در صورت شناسایی آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، نسبت به معرفی آنها اقدام کرده تا در صورت واجد شرایط بودن آثار، مراحل مستند نگاری و آماده سازی برای ثبت آنها انجام شود.
3013

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


قنات تاريخي


فهرست آثار ملي