گردشگری و توریسم

ظرفیت اسکان یک هزار و 800 نفر شب در بانه فراهم است

سعدالله رحیمی خواه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال هشت هتل، چهار هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر و 72 منزل استیجاری با ظرفیت پذیرش یک هزار و 800 نفر برای اسکان شبانه مسافرین نوروزی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به طرح ساماندهی منازل استیجاری در بانه افزود: برای منازل استیجاری کسانی که از قبل نسبت به کسب تاییدیه میراث فرهنگی اقدام کرده بودند با استاندارد سازی منزل خود و اخذ مجوز قانونی به صورت موقت می توانند در ایام نوروز فعالیت کنند.
رحیمی خواه اضافه کرد: امسال در راستای ساماندهی منازل استیجاری مجوز 72 واحد با ظرفیت 400 نفر به صورت موقت صادر شده است.
وی یادآور شد: البته در طرح ساماندهی مسافرین اولویت اسکان با هتل ها، مهمانپذیر و هتل آپارتمان ها است در صورتی که ظرفیت این اماکن تکمیل شود، مسافرین در خانه های استیجاری مورد تایید اسکان داده می شوند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه گفت: مجوز خانه های استیجاری به صورت موقت صادر شده در صورتی که به ادامه فعالیت این منازل نیازی نباشد مجوز آنها برابر قانون لغو خواهد شد.
وی تاکید کرد: براساس ماده 27 قوانین و مقررات ایران گردی و جهان گردی با کسانی که در منازل استیجاری بدون مجوز اقدام به اسکان مسافر کنند، برخورد می شود.
به گزارش ایرنا، بانه به شهر پاساژها و نگین غرب کشور معروف شده و سالیانه پذیرای صدها هزار مسافر از اقصی نقاط کشور است که برای خرید و تفریح به این شهر مرزی سفر می کنند، در سال های اخیر بیشترین تعداد مسافران نوروزی استان کردستان مربوط به بانه بوده است.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/9102

انتهای پیام /*


فرهنگي


تسهيلات سفر


اسكان مسافر


گردشگري