گردشگری و توریسم

مراکز گردشگری فردیس برای نوروز 98 آماده سازی شد

« نوروز 97 حدود سه هزار از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان فردیس دیدن کردند.»
سعید دوستانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: براین اساس میراث فرهنگی فردیس آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است.
وی گفت: خدمات لازم مانند اسکان، سرویس بهداشتی ، ارائه مواد غذایی برای گردشگران در فردیس پیش بینی شده است.
دوستانی ادامه داد: جاذبه های این شهرستان 2 تپه تاریخی به نام «زال تپه» و «تپه فرخ آباد» و خانه موزه شاملو شاعر و نویسنده آماده بازدید برای مسافران نوروزی است.
وی اظهارداشت: در بخش گردشگری سفره خانه های سنتی و باغ رستوران ها در شهرک ناز و خوشنام مشکین دشت و فردیس فعال است که آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فردیس گفت: بازارچه صنایع دستی شامل منبت،معرق،شیشه گری،تراش روی شیشه،چرم دوزی،گلیم بافی،جاجیم بافی،لباس های سنتی و چاقوسازی در ایام نوروز فعال است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردیس گفت: 2 مکان گردشگری از جمله روستای فرخ آباد زیبادشت که دارای طبیعت زیبا و هشت بهشت در مشکین دشت برای تفرجگاه مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برای مسافران نوروزی بروشور،نقشه و لوح فشرده تهیه شده است ، افزود: برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی از تمام توان دستگاه های مستقر در شهرستان استفاده می شود تا بتوان به بهترین نحو ممکن به گردشگران و مسافران مزیت های شهرستان را معرفی کرد.
شهرستان فردیس چهار رستوران سنتی دارد و 12 رستوران دیگر در حال دریافت مجوز 12هستند.
فرخ آباد زیبادشت و بخش مشکین دشت از توابع شهرستان فردیس از نقاط گردشگری فردیس هستند.
چهاراثر تاریخی در شهرستان فردیس به ثبت ملی رسیده است.
7413

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


فرديس


نوروز 98