گردشگری و توریسم

شهرداران مشاور گردشگری انتخاب کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند روز شنبه در نشست شهرداران استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر استانداری با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال و ایام تعطیلات نوروز، افزود: در تعطیلات گردشگران زیادی به استان کرمانشاه می آیند و شهرداری ها باید شهر را مهیای حضور این افراد کنند.
او ظرفیت گردشگری استان کرمانشاه را بالا دانست و تاکید کرد که این صنعت نوپا می تواند اقتصاد استان را بچرخاند و از این رو مدیران از جمله شهرداران باید برای این بخش برنامه داشته باشند.
او انتخاب مشاور گردشگری برای شهرداران شهرهای استان کرمانشاه را اقدامی نو و ماندگار دانست و گفت: وقتی مردم سایر نقاط کشور چنین موضوعی را بشنوند به اهمیت مقوله گردشگری در میان شهرداران پی می برند و مشتاق حضور در شهرهای استان می شوند.
استاندار کرمانشاه سال 98 را در استان، سال گردشگری و اشتغال دانست و از شهرداران خواست به مقوله میراث فرهنگی و گردشگری توجه ویژه ای داشته باشند.
بازوند خواستار همکاری و هم افزایی هرچه بیشتر شهرداران با مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای توسعه و رونق این حوزه در شهرها شد و گفت: این تعامل می تواند نقش مستقیمی بر اشتغال، درآمدزایی و رونق اقتصادی شهرها داشته باشد.
وی همچنین خواستار برنامه ریزی شهرداران برای افزایش سرانه درآمدی مردم شهرها شد و گفت: یکی از راهکارهای افزایش سرانه درآمدی مردم توجه ویژه به حوزه گردشگری است که می تواند در اقتصاد مردم شهرها نقش مستقیمی داشته باشد.
او بر جذب سرمایه گذاری توسط شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرها نیز تاکید کرد و افزود: دولت وظایف خود را به اعضای شوراهای شهر تفویض کرده و این افراد باید در راستای توسعه شهر و جذب سرمایه گذاری تلاش نمایند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه به نظارت ویژه استانداری بر عملکرد شهرداران در ایام تعطیلات نوروز نیز اشاره کرد و گفت: در این ایام بازرسانی از سوی استانداری به شهرها مراجعه می کنند و عملکرد شهرداران را مورد نظارت و بررسی قرار می دهند.
بازوند افزود: از شهردارانی که بیشترین رضایت مندی مردمی و بهترین عملکرد را داشته باشند، تجلیل می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 34 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.
3033/8066

انتهای پیام /*


اجتماعي


استاندار كرمانشاه


شهرداران


توسعه شهري