گردشگری و توریسم

اولویت اسکان مهمانان نوروزی در هتل ها و مهمانپذیرها است

کوروش قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته در جلسات ستاد تسهیلات سفر زمانی که هتل ها و مهمانپذیرها پر شود مسافران به سمت مراکز دیگر اسکان از جمله مدارس هدایت می شوند و اگر تعداد مسافرین بالا باشد حتی ممکن است در مساجد را به روی مسافران باز کنیم.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته کمبود مکان اسکان داشتیم که اکنون شرایط بهبود یافته و امسال هم یک هتل به هتل های استان اضافه شده است.
قادری افزود: طرح های بوم گردی در 9 روستا اجرا شد و مکانی شبیه به هتل با سبک و رسوم آن منطقه آماده شده و میزبانی برای مسافران نوروزی خواهد بود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سنندج با اشاره به اینکه نمی توانیم بگوییم تمام امکانات در روستاهای هدف گردشگری مهیا است، یادآور شد: به عنوان مثال روستای دولاب که یکی از روستاهای ناب و بکر محسوب می شود یک مرکز بومگردی آماده است و مرکزی دیگر تا نوروز آماده می شود اما مسیر این روستا جاده مناسبی ندارد.
وی تاکید کرد: ما روستاهای هدف گردشگری را ملزم کرده ایم که از غذاهای سنتی آن منطقه برای عرضه به مسافران استفاده کنند که این به نفع خود ساکنان روستاست چرا که موجب جذب مجدد گردشگران به آن منطقه می شود.
قادری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به برگزاری موفقیت آمیز جشن های نوروزی در سال 97 و تلاش های انجام گرفته توسط استانداری، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرمانداری و شهرداری امسال سنندج به عنوان پایتخت نوروز ایران شناخته شده است.
وی افزود: جشن ها و برنامه هایی که سال 97 برگزار شد و امسال هم برگزار می شود چرا که باید فضایی شاد برای مردم برقرار کنیم که همین فضای شاد موجب جذب گردشگر بیشتر به استان می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سنندج یادآور شد: مردم حضور خاصی در جشن های نوروزی دارند و این جشن ها در کردستان نمود ویژه ای دارد که موجب شد سنندج مرکز استان به عنوان پایتخت نوروز شناخته شود.
وی اظهار داشت: نمایشگاه های مختلف از جمله توانمندی های گردشگری، صنایع دستی و سفره هفت سین برای شناسایی ظرفیت های استان در نقاط شهر سنندج برگزار می شود.
قادری افزود: امسال نمایشگاه هایی هم در روستاها و مراکز بخش ها برگزار می کنیم و آثار صنایع دستی آن بخش را در یکی از روستاهای آن منطقه به نمایش می گذاریم.
وی در رابطه با مشکلات گردشگری هم اضافه کرد: با وجود تلاش زیاد بویژه از سوی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای ایجاد تحولی در راه های استان اما هنوز بزرگترین ضعف و مانع گردشگری در کردستان شرایط راه های آن و کمبود پرواز است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سنندج افزود: به زودی و در یک یا دو سال آینده راه آهن در کردستان فعال می شود و می تواند بر حوزه گردشگری تاثیر چشمگیری بگذارد.
قادری افزود: باید فرهنگ سازی شود که گردشگر با خود درآمد به استان کردستان می آورد، از هزینه اسکان تا خورد و خوراک و خرید موجب افزایش درآمد ساکنان و رونق شرایط اقتصادی می شود.
وی گفت: باید به شرایطی برسیم که هر گردشگری را در استان می بینیم احساس کنیم مهمان ما است و با احترام خاصی با او برخورد کنیم.
6108/9102

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


اسكان


مهمان نوروزي