گردشگری و توریسم

امسال بیش از دو میلیون عراقی از ایران دیدن کردند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، محمد باقر حکیم امروز پنجشنبه در کنفرانس توسعه همکاری های نخبگان ایرانی فارغ التحصیل خارج از کشور و نخبگان جمهوری عراق اظهار کرد: 85 دانشگاه دولتی و خصوصی در عراق فعال است.
وی در این کنفرانس که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، افزود: عراق در سال 2019 در بسیاری از حوزه ها قوی عمل می کند، دانشگاه های جدیدی در این کشور در حال تأسیس و جذب دانشجو است.
این مسوول با اشاره به لزوم برگزاری استارتاپ های مختلف در کشور عراق، یادآورشد: باید مسوولان، روسای دانشگاه ها و تجار در نمایشگاه های مختلف با دانشگاه ها، شرکت ها و ظرفیت های ایرانی آشنا شوند.
به گفته حکیم، برگزاری استارتاپ های مختلف در کشور عراق به تبادل دانشجو میان دو کشور و همکاری ها در زمینه های مختلف کمک می کند.
وی با اشاره به حمایت عراق از توریست درمان ها یادآورشد: بسیاری از توریست درمان ها در ایران مورد سوء استفاده مالی قرار می گیرند و به همین علت اعتماد خود را نسبت به ایرانیان از دست می دهند، از این رو باید با همکاری وزارت بهداشت ایران راهنمایی مناسب برای این توریست درمان ها انجام شود.
مسوول روابط عمومی رایزنی فرهنگی سفارت عراق ادامه داد: برخی از بیمارستان های ایران بخش بین الملل همراه با مترجم راه اندازی کرده اند که می تواند از بسیاری از سوءاستفاده ها جلوگیری کند.
حکیم به نبود کلاس های درسی به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایران اشاره کرد و گفت: بسیاری از عراقی ها به دلیل تسلط نداشتن به زبان فارسی، برای تحصیل به کشورهایی مانند ترکیه می روند.
وی به اخذ دلار در برخی از دانشگاه های ایران به عنوان شهریه از مهاجران عراقی اشاره کرد و افزود: اخذ دلار در شرایط کنونی هزینه تحصیل در ایران را گران می کند، از این رو بسیاری از عراقی ها تحصیل در هند و مالزی را به ایران ترجیح می دهند.
**9491**1584

انتهای پیام /*


علمی آموزشی


مسوول روابط عمومی رایزنی فرهنگی سفارت عراق در تهرا


محمد باقر حکیم


ایران و عراق