اماکن دیدنی ایران

سالن اصلی تئاترشهر برای تعمیرات تعطیل می‌شود


چارتر

مدیر مجموعه تئاترشهر با اشاره به آغاز فاز نهایی تعمیرات سالن اصلی این مجموعه از اردیبهشت ماه سال آینده، ابراز امیدواری کرد ظرف شش ماه، تعمیرات پایان یابد.

ایرنا : سعید اسدی با بیان آنکه مسیر به‌سازی و به‌روز رسانی سالن‌های مجموعه تئاترشهر از سال‌های قبل آغاز شده و اکنون به بخش اصلی یعنی سالن اصلی رسیده‌است، گفت: بخش‌های ابتدایی تعمیرات این سالن از چندی پیش آغاز شده است اما بنا به قراردادی که با پارسا پیروزفر برای اجرای نمایش «ملاقات» داشتیم، فاز نهایی تعمیرات شامل سن سالن اصلی، صندلی‌های تماشاگران و دیگر بخش‌ها را از پایان اردیبهشت ماه 98 آغاز خواهیم کرد و تا پایان دوره تعمیرات این سالن تعطیل خواهد بود.
وی ادامه داد: همزمان با تعطیلی سالن اصلی مجموعه تئاترشهر دیگر سالن های اقماری این مجموعه نمایشی مطابق برنامه ریزی از پیش تعیین شده به فعالیت خود در سال 1398 ادامه خواهند داد و به زودی برنامه این تالارها به شکل رسانه ای در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. تالارهای چهارسو، قشقایی و سایه در اختیار تعدادی از گروه‌ها برای آماده کردن آثارشان و اجرای عمومی قرار گرفته است.
اسدی که روز سه شنبه (هفتم اسفندماه) استعفای خود را از مدیریت امور بین المللی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده بود، درباره قطعی بودن این استعفا گفت: طبق صحبت های صورت گرفته با شهرام کرمی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی استعفای خود را به شکلی قطعی به ایشان تحویل دادم؛ چرا که اعتقاد دارم با توجه به صرف انرژی بیشتر برای اداره مدیریت مجموعه تئاترشهر و از سوی دیگر فعالیت‌های دانشگاهی، توان پرداختن به امور اجرایی در این بخش امور بین الملل مرکز هنرهای نمایشی را نخواهم داشت.
وی ادامه داد: پیش از برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر این مساله را با مدیریت اداره کل و همکارانم در میان گذاشته بودم اما به دلیل در پیش بودن جشنواره تئاتر فجر و پذیرش اجرای امور بین الملل این رخداد، برای آنکه همراه با نادر برهانی مرند در برگزاری جشنواره تئاتر فجر بتوانیم از تمام انرژی استفاده کنیم به فعالیت خود در این پست ادامه دادم. امروز بعد از پشت سر گذاشتن جشنواره بین المللی تئاتر فجر و کارنامه بین الملل این رخداد، زمان مناسبی برای اجرای این خواسته بود.

** ارزیابی‌ام از کارنامه بخش بین الملل تئاتر فجر، مطلوب است

اسدی درباره سنجش و خروجی آثار حاضر کشورهای خارجی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: با توجه به مشکلات مالی که امسال همراه با تمامی بخش‌های اجرایی کشور، بنده فرهنگ و هنر را نیز متاثر کرده بود؛ معتقدم دعوت از گروه های بین المللی در این جشنواره با توجه به کیفیت و نوع نگرش دبیر این رخداد کارنامه مثبتی به شمار می رود.
وی یادآور شد: به عنوان مثال نمایش هنرمندان گرجستان (زندگی احمقانه) یکی از تاثیرگذارترین کارها در زمینه اجرای آثار تئاتری در عرصه جهانی در سال 2018 میلادی بود و نیز نمایش «دو سر و یک دست» کشور لبنان که در این دوره جشنواره حاضر بود، موفق‌ترین و حرفه‌ای ترین گروه تئاتری این کشور به شمار می‌رود.

** گامی مهم گسترش فعالیت بین الملل تئاتر ایران با «SHOWCASE»

مدیر امور بین الملل سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر همچنین به برگزاری بخش «SHOWCASE» – پیشخوان هنرهای اجرایی ایران – به عنوان یکی از بخش‌های جنبی در خلال روزهای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: دیگر اتفاق مهمی که زیر چتر فعالیت بخش بین‌الملل این رویداد صورت گرفت برگزاری بخش «SHOWCASE» و معرفی توانمندی‌های تئاتر ایران و هنرمندان آن به مدیران کمپانی و برگزارکنندگان فستیوال های جهانی بود.
وی خاطرنشان کرد: امروز گروه‌های نمایشی و تئاتر ایران نه تنها کیفیت بالا و استاندارد خوبی را به خود اختصاص داده اند که در مواجهه با مخاطبان جهانی نیز می‌توانند حرف‌های فراوانی برای گفتن داشته باشد. برگزاری بخش پیشخوان هنرهای اجرایی ایران گامی مهم در راستای گسترش فعالیت های بین الملل در حوزه تئاتر ایران بود.