گردشگری و توریسم

ثبت جهانی تپه هگمتانه در اولویت قرار گیرد

به گزارش ایرنا، محمودرضا عراقی روز پنجشنبه در نشست اعضای کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: 35 طرح گردشگری مهم و تاثیرگذار در استان همدان وجود دارد که ظرف سه سال آینده باید تکمیل و به اتمام برسد که تپه هگمتانه در این بین مهمترین طرح به شمار می رود.
وی با اشاره به تعدد طرح ها و مناطق گردشگری در همدان گفت: جای مشاور مادر در استان خالی است و باید نسبت به حل این موضوع اقدام کرد.
عراقی یادآوری کرد: مناطق گردشگری همدان برای معرفی به سرمایه گذاری باید اولویت بندی شود و اینکار را شرکت های مشاور مادر به خوبی انجام می دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان نیز در این جلسه گفت: چهار اثر تپه هگمتانه، غار علیصدر، ارگ نوشیجان و منطقه ارزانفود نامزد ثبت جهانی هستند که این موضوع در حال پیگیری است.
علی مالمیر اضافه کرد: تپه قلندر سیاه در تویسرکان نیز به عنوان منطقه گردشگری به تصویب رسیده و طرح مطالعاتی آن در حال انجام است.
وی نزدیکی به شهر تویسرکان، سهولت ایجاد زیرساخت های لازم، نداشتن معارض و همجواری با روسنای امامزاده زید را از ویژگی‌های تپه قلندرسیاه ذکر کرد و افزود: این منطقه 37 هکتار مساحت دارد و می تواند یکی از ظرفیت های خوب گردشگری کشور شود.
مالمیر خاطرنشان کرد: تویسرکان 221 اثر تاریخی و طبیعی دارد که منطقه قلندرسیاه می تواند گردشگری این شهرستان را رونق بیشتری ببخشد.
7527/2090

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


تپه هگمتانه


مراث فرهنگي