گردشگری و توریسم

نخست وزیر ارمنستان از آثار تاریخی اصفهان دیدن کرد

به گزارش ایرنا، نیکول پاشینیان که در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی وارد اصفهان شد در گذر از مسیر زاینده رود از اثر تاریخی پل خواجو دیدن کرد و پس از ورود به مجموعه تاریخی میدان نقش جهان به تماشای بناهای تاریخی واقع در آن شامل مسجد امام، بازار قیصریه و مسجد شیخ لطف الله پرداخت.
میدان نقش جهان که یکی از بزرگترین و زیباترین میدان های تاریخی جهان است که در تاریخ هشتم بهمن 1313 به شماره 102 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت 1358 به شماره 115 جزو نخستین آثار ایرانی بود که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید.
نخست وزیر ارمنستان در بدو ورود در فرودگاه اصفهان از سوی عباس رضایی استاندار و ‘سیپان کاشجیان’ اسقف اعظم و پیشوای دینی ارامنه اصفهان و جنوب ایران مورد استقبال قرار گرفت.
دیدار و گفت و گو با استاندار، بازدید از آثار تاریخی و گردشگری کلانشهر اصفهان، دیدار با جامعه ارامنه و جنوب ایران در ورزشگاه آرارات، بازدید از کلیسای وانک و دیدار و گفت و گو با اسقف اعظم جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ایران از جمله برنامه های نخست وزیر ارمنستان در اصفهان اعلام شد.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و بیش از سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز با کشورهای ترکیه ، گرجستان ، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.
این کشور حوزه قفقاز جنوبی به دلیل هم مرز بودن با کشورمان از اهمیت ویژه ای در مراودات اقتصادی برخوردار بوده و پلی میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا محسوب می شود.
جمعیت ارامنه ساکن در اصفهان حدود هفت هزار نفر است که بیشتر آنها ساکن شهرستان اصفهان هستند.
6994/6020/6026/

انتهای پیام /*


سیاسی


امور خارجه


ارمنستان


اصفهان