گردشگری و توریسم

25 بقعه و آستان امامزاده در آذربایجان غربی میزبان طرح آرامش بهاری

حجت الاسلام ناصر جوانبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، 6 بقعه و امامزاده در هر یک از شهرستان های ارومیه و خوی، پنج مکان مذهبی در میاندوآب، سه امامزاده در سلماس، 2 آرامگاه در چالدران و یک بقعه یا امامزاده در هر یک از شهرستان های چایپاره، ماکو و نقده قرار دارد.
وی اضافه کرد: آستان مقدس امامزاده غریب حسن، بی بی معصومه، سراج الدین و محمد و ابراهیم (ع) در ارومیه، امامزاده اسحاق (ع)، امامزاده برگشاد و سید محمد (ع) در سلماس، امامزادگان سید تاج الدین، سید بهلول، سید محمد و سید ابراهیم در خوی، امامزاده اولیا در نقده و امامزاده تاج الدین علی در میاندوآب 13 امامزاده است که برای اجرای طرح آرامش بهاری انتخاب شده اند.
وی اظهار کرد: طرح آرامش بهاری به منظور خدمات رسانی به زائران نوروزی از 28 اسفند جاری آغاز می شود و تا 14 فروردین ماه سال آتی به اجرا در می آید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی بیان کرد: لحظه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت و اقامه نماز جماعت با حضور روحانیان بومی و اعزامی از برنامه‌های طرح آرامش بهاری در سال جدید به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، در یک دهه گذشته طرح آرامش بهاری در امامزاده ها و بقاع متبرکه کشور اجرایی می شود و هزاران نفر از زائران از این طرح بهره مند می شوند.
8137/7129

انتهای پیام /*


فرهنگي


وقف


آذربايجان غربي


طرح آرامش بهاري