گردشگری و توریسم

اختصاص 194 آموزشگاه در کهگیلویه و بویراحمد برای اسکان نوروزی

هادی زارع پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد به سبب دارا بودن شرایط مساعد آب هوایی و وجود اماکن تاریخی از جایگاه ویژه‌ای در امر پذیرش گردشگر برخوردار است.
وی افزود: هر ساله تعداد زیادی از میهمانان از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها در ایام تعطیلات نوروزی در شهر یاسوج به سر می‌برند.
زارع پور بیان کرد: نوروز 97 حدود 15 هزار و 943 خانوار در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اسکان داده شدند که یاسوج بیشترین سهم اسکان مسافران را داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 12 ستاد اسکان گردشگران نوروزی در اداره های آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق کهگیلویه و بویراحمد مستقر است.
زارع پور ابراز داشت: بیش از 500 نفر عامل اجرایی وظیفه پذیرش و خدمات رسانی به مسافران نوروزی اسکان یافته در کلاس های درس کهگیلویه و بویراحمد در ایام تعطیلات نوروز 98 را بر عهده دارند.
وی اظهار داشت: با توجه به بارش های پیش روی کهگیلویه و بویراحمد در نوروز 98 مدارس و سالن های ورزشی مختلفی برای اسکان اضطراری مسافران در نظر گرفته شده است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 700 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده است.
این استان با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران نوروزی است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سواحل سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
سال 1396 بیش از سه میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند.
9868/6110

انتهای پیام /*


فرهنگي


اسكان مدارس


آموزش و پرورش


كهگيلويه و بويراحمد