گردشگری و توریسم

33 اقامتگاه بومگردی خراسان شمالی پذیرای گردشگران نوروزی است

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این اداره کل، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: طبیعت گردی امروز به یکی از رو به رشد ترین بخش ها در صنعت گردشگری تبدیل شده که اقامتگاه های بومگردی نیز در حال حاضر طرفداران خود را پیدا کرده است.
وی افزود: برای نوروز 98، اقامتگاه های بومگردی استان آمادگی پذیرایی از مسافران را دارند و امکانات رفاهی در آنها تعبیه شده است.
وی تنوع قومیتی و فرهنگی و نیز وجود جاذبه های طبیعی را از مزیت های گردشگری خراسان شمالی برشمرد و گفت: بومگردی راهی برای احیای سنت ها و آئین های قدیمی است که این مهم در اقامتگاه های بومگردی استان به نمایش گذاشته شده است.
وی اظهار داشت: گردشگران در این اقامتگاه ها می توانند از فرهنگ، آداب و رسوم و آیین های بکر و دست نخورده مناطق مختلف، غذاهای سالم و طبیعی، نحوه فعالیت روستائیان، صنایع دستی زنان و مردان روستا نشین و مناظر طبیعی زیبا و دیگر جاذبه های گردشگری این مناطق بهره مند شوند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به پیش بینی افزایش سفرهای داخلی، تلاش کرده‌ایم که برنامه‌های شاد و پرنشاطی را در تعطیلات نوروزی برگزار و از این فرصت در جهت جذب گردشگر و معرفی استان استفاده کنیم.
استان خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب سیاحتی شمال و زیارتی مشهدمقدس واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند در این استان هشت هزار و 700 جاذبه گردشگری شناسایی شده در حوزه های مختلف وجود دارد.
3007/ 6042

انتهای پیام /*


اجتماعي


گردشگري


بومگردي


خراسان شمالي