گردشگری و توریسم

جهانی شدن اولویت مهم شهر ملی منبت است

به گزارش ایرنا باب الله فتحی روز چهارشنبه در نشست بررسی نتایج سفر اخیر معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به این شهرستان افزود: صنعت مبل و منبت ملایر باید در جهان شناخته و معرفی شود.
وی با تاکید بر اینکه فعالان مبل و منبت و صنعتگران این هنر صنعت باید برای جهانی شدن پای کار باشند اظهار داشت: به طور قطع حفظ و نگهداری عنوان های مهم شهر جهانی انگور و شهر ملی منبت بسیار سخت است و تمامی دستگاه‌ها و بخش‌ خصوصی باید در این زمینه تلاش کنند.
فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: نام و آوازه این شهرستان در حوزه انگور و مبل و منبت هم اکنون جهانی شده است و این برند می تواند بستری مناسب برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی منطقه باشد.
فتحی ضمن تقدیر از زحمات مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان بیان کرد: ملایر در نمایشگاهی که به تازگی در تهران برگزار شد، بسیار خوب درخشید و فعالیت چشمگیری داشت.
وی گفت: غرفه های ملایر در این نمایشگاه با مشارکت فعال فرمانداری و شهرداری ملایر و دهیاران برپا شد و برخی از ظرفیت‌های این شهرستان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.
معاون استاندار همدان همچنین برپایی نمایشگاه دائمی مبل و منبت را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: ملایر نیاز به یک یا چند نمایشگاه دائمی مبل و منبت دارد و برای دایر کردن این نمایشگاه ‌ها باید بخش خصوصی نیز ورود پیدا کند.
فتحی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در ارایه تسهیلات افزود: دولت برای ایجاد نمایشگاه تسهیلات مناسبی را در اختیار سرمایه ‌گذاران قرار می دهد که باید از این شرایط به نحو مطلوب استفاده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان نیز ملایر را پس از همدان یکی از شهرستان های فعال در نمایشگاه تهران دانست و گفت: ظرفیت های ویژه ملایر به ویژه در حوزه مبل و منبت و صنایع دستی باید معرفی شود.
علی مالمیر ایام نوروز را بهترین فرصت برای معرفی این ظرفیت منحصر به فرد دانست و افزود: ملایر شهر ملی منبت است و این ‌یک افتخار برای استان همدان است و تمام تلاش ما برای جهانی شدن این صنعت است.
وی با بیان اینکه تغییرات و نتایج پس از ثبت ملی منبت ملایر باید بررسی شود، بر لزوم ایجاد و نصب اِلمان های مبل و منبت در این شهر تاکید کرد و ادامه داد: مسافران و گردشگران پس از ورود به شهر ملی منبت باید این تفاوت را احساس کنند که ملایر با دیگر شهرها در حوزه منبت تفاوت اساسی دارد و در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
مالمیر تاکید کرد: برای ایجاد نشاط در ایام نوروز در چارچوب خدمات سفر، باید تلاش شود تا آیین‌ ها و بازی ‌های بومی و محلی در هر منطقه‌ ای احیا شود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته صنعت منبت ملایر در فهرست صنایع دستی کشور به ثبت رسید که پرونده جهانی شدن این هنر صنعت نیز در دست اقدام است.
در حال حاضر بیش از هشت هزار هنرمند به صورت مستقیم و بیش از 25 هزار تن به صورت غیرمستقیم در بیش از چهار هزار کارگاه مبل و منبت در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.
7528/2087

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


المان منبت


فرماندار ويژه ملاير