گردشگری و توریسم

یک میلیون و200 هزار گردشگر به خلخال سفر کردند

محمد رضا شایقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار ورودی گردشگران امسال خلخال در این مدت در مقایسه با 11 ماه سال گذشته 20 درصد افزایش نشان می دهد.
وی از افزایش زمان ماندگاری گردشگران خلخال در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در 11 ماه امسال 84 هزار و 500 نفر از گردشگران این شهرستان در مراکز اقامتی از جمله هتل ها ، میهمانپذیرها ، مراکز اقامتی و گردشگری رسمی ، خانه مسافرها ، مراکز بوم گردی و اقامتگاه های دولتی همچون میهمانسراهای ادارات ، خانه های معلم و مدارس با امکانات پذیرش فرهنگیان اقامت کردند که میزان اقامت گردشگران امسال نیز در مقایسه با زمان مشابه سال قبل30 درصد افزایش نشان می دهد.
او به در حال اجرا بودن چند پروژه و طرح گردشگری اقامت مسافران و گردشگران از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها زمان ماندگاری مسافران و گردشگران خلخال به 2 برابر افزایش خواهد یافت.
وی ارتقای سطح زیرساخت های گردشگری از جمله راه های ارتباطی ، معرفی جاذبه های گردشگری منطقه از طریق تبلیغات رسانه ای و مجازی و افزایش امکانات رفاهی و اقامتی گردشگری از جمله افزایش هتل ها و اقامتگاه های رسمی همراه با ساماندهی خانه های مسافری را از جمله عوامل افزایش میزان گردشگران ورودی و آمار اقامت در این شهرستان ذکر کرد.
شایقی از بازرسی 700 مورد اماکن اقامتی و خدمات گردشگری خلخال در سال جاری خبر داد و گفت: با هدف ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مسافران و گردشگران نوروزی طرح ویژه نظارت بر اماکن گردشگری این شهرستان از 25 اسفند ماه امسال تا 25 فروردین سال آینده اجرا می شود.
او افزود: تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری میهمانان نوروزی در مواقع شرایط بد جوی و بارندگی های برف و باران در نمازخانه ها ، مساجد ، سالن های ورزشی و اماکن عمومی در اختیار بخش خصوصی انجام شده است.
وی همچنین از استقرار گروه های استقبال و راهنمای مسافران و میهمانان نوروزی در مبادی ورودی این شهرستان در تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: این گروه ها متشکل از نیروهای جمعیت هلال احمر و ماموران انتظامی هستند که در تعطیلات نوروز با ارائه نقشه راهنمای جامع گردشگری شهرستان خلخال مسافران و میهمانان نوروزی را برای دیدن مناطق نمونه گردشگری این شهرستان راهنمایی و هدایت خواهند کرد.
دبیر ستاد خدمات سفر خلخال اظهار داشت: استقبال و پذیرایی مناسب از مسافران و میهمانان نوروزی نیازمند برنامه ریزی صحیح از سوی مسئولان دستگاه های اجرای همراه با همکاری متولیان گردشگری بخش خصوصی است.
تفرجگاه اندبیل ، چشمه های ازناو و اندبیل ، آبشارها ، غارهای یخگان ،قله های آق داغ و عجم ،قلعه خشتی گیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از جمله مناطق گردشگری ،تاریخی و طبیعی شهرستان خلخال است که همواره مورد توجه گردشگران این منطقه می باشد.
7119/6018

انتهای پیام /*


فرهنگي


ستاد خدمات سفر


گردشگر


خلخال