گردشگری و توریسم

نرم افزار گردشگری سمیرم بر روی تلفن همراه طراحی شد

به گزارش ایرنا، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در فرمانداری این شهرستان گفت: در این سامانه موبایلی علاوه بر معرفی مناطق توریستی و جاذبه های گردشگری منطقه سمیرم، امکان درج نظر و امتیاز دهی به محل ها، قابلیت مسیریابی و تعیین مسافت از مبداء تا مقصد و تصاویر زیبا و بروز هر منطقه توریستی گنجانده شده است.
سجاد افشاری افزود: گالری تصاویر این نرم افزار کاربردی تمامی مناطق گردشگری، زیارت گاه ها، امامزاده ها و کمپ های گردشگری را شامل می شود.
وی همچنین یکی دیگر از فعالیت های سازمان میراث فرهنگی در یک ماه گذشته را تلاش برای معرفی روستای مهرگرد به عنوان روستای ملی هدف صنایع دستی عنوان کرد.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سمیرم ادامه داد: مشاور و ارزیاب معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی به همراه معاون استانی این سازمان، چندی قبل در این روستا حضور یافتند و از نزدیک موقعیت محل و هنر دست روستاییان را مشاهده کردند.
وی ابراز امیدواری کرد که بزودی شاهد معرفی روستای مهرگرد در شمال سمیرم به عنوان روستای هدف و نمونه صنایع دستی ملی باشیم و جشن مردمی ملی شدن این روستا را برگزار کنیم.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم نیز در این جلسه از اجرای طرح هادی روستای خفر با رویکرد گردشگری خبر داد و گفت : عملیات اجرایی طرح هادی این روستا، 2 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه داشته که از محل اعتبارات ملی و استانی در هفت ماه گذشته تامین شده است.
روح الله افشاریان با بیان اینکه همخوانی با طبیعت بکر بومی روستا از ویژگی های این طرح است ، افزود: پیش بینی می شود خرداد سال 98 شاهد اتمام این پروژه باشیم تا گردشگران بیشتری بتوانند از تسهیلات رفاهی روستای تاریخی و گردشگری خفر بهره مند شوند.
شهرستان کوهستانی و معتدل سمیرم با 100 هزار نفر جمعیت شهری عشایری و روستایی ، دارای 9 منطقه نمونه گردشگری در جنوب استان اصفهان است.
پیشینه تاریخی، بافت عشایری روستایی و شهری به همراه مواهب طبیعی ازقبیل جنگل، کوهستان، پوشش گیاهی، روان آب های همیشه جاری و نیز تنوع جانوری در اقلیم کوهستانی و سردسیر، سمیرم را به عنوان ظرفیت بی بدیل گردشگری در استان اصفهان و منطقه میانی ایران مطرح کرده است.
6022/ 7147

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


سمیرم


استان اصفهان