گردشگری و توریسم

طرح آرامش بهاری در 14 امامزاده کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود

حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند 97 تا 14 فروردین 98 در بقاع متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد.
جنتی پور افزود: بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه خاتون (س)، امامزاده جعفر (ع)، امامزاده شاه مختار (ع)، امامزاده سید محمود (ع) مهم‌ترین آستانه‌های مقدسی است که طرح آرامش بهاری در آنها به‌ صورت ویژه اجرا خواهد شد.
وی اظهار کرد: برپایی سفره‌های هفت‌ سین قرائت زیارت آل یاسین، دعای تحویل سال نو، تلاوت قرآن و پخش پیام تبریک مقام معظم رهبری از برنامه‌های ویژه آغاز لحظه تحویل سال نو در بقاع متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد است.
وی ادامه داد: غبارروبی و نظافت بقاع متبرکه، پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران، آماده سازی فضاهای خدماتی از قبیل پاکیزه کردن صحن و رواق و زائرسراها، سرویس های بهداشتی، تامین آب سالم، روشنایی بقاع متبرکه و حفظ امنیت لازم در اماکن متبرکه از خدمات پیش بینی شده در این مکان های مقدس است.
جنتی پور اضافه کرد: اداره اوقاف با هدف بهره برداری معنوی از فضای بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام تعطیلات نوروزی و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در جوار امامزادگان این طرح را اجرا می کند.
بارگاه بیش از 225 امامزاده و شخصیت‌های مذهبی گرانقدر در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد که سالیانه پذیرای بیش از یک میلیون نفر زائر هستند.
استان کهگیلویه و بویراحمد با حدود 720 هزار نفر در جنوب غربی ایران قرار دارد.
در حدود یک دهه گذشته طرح آرامش بهاری در امامزاده ها و بقاع متبرکه کشور اجرایی می شود و تعداد زیادی از مردم نیز از برنامه های آن بهره مند می شوند.
2 هزار و 700 امامزاده و بقعه متبرکه در کشور میزبان طرح آرامش بهاری هستند.
/1662/8143

انتهای پیام /*


فرهنگي


آرامش


بهاري


كهگيلويه و بويراحمد