گردشگری و توریسم

اراک از حالت گذر مسافران نوروزی به اسکان موقت رسیده است

به گزارش ایرنا، «حسین بختیاری» روز یکشنبه در نشست ستاد خدمات سفر نوروزی شهرستان اراک افزود: باید دستگاه های متولی تا حد امکان برای تقویت این مهم بکوشند.
وی اظهارداشت: اسکان مسافران نوروزی در اراک از نظر فرهنگی و معرفی ظرفیت شهرستان ارزشمند است.
وی بیان کرد: 300 هزار نفر در ایام نوروز 97 در شهر اراک اسکان موقت داشتند که پیش بینی می شود در نوروز امسال افزایش چشمگیرتری داشته باشد.
بختیاری عنوان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اراک باید نسبت دایر بودن اماکن تاریخی به ویژه بازار تاریخی اراک و ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی توجه ویژه داشته باشد.
وی گفت: نیاز است جانمایی هایی برای عرضه سوغات و صنایع دستی استان مرکزی و شهرستان اراک در ایام نوروز پیش بینی شود.
فرماندار اراک اضافه کرد: جمعیت روستاها در نوروز افزایش 2 تا سه برابری دارد بنابراین تامین آب مورد نیاز در روستاهای اراک مورد توجه مدیران اجرایی قرار گیرد.
وی افزود: 10 کمیته در ستاد خدمات سفر نوروزی اراک تدارک شده است و مسئولان این کمیته ها باید نسبت به وظایف محوله اهتمام ویژه داشته باشند.
معاون عمرانی فرمانداری اراک نیز در این نشست گفت: پارک های ویژه اسکان مسافران نوروزی به ستاد سفر نوروزی اراک معرفی تا نسبت به تامین امنیت این نقاط اقدام شود.
حجت الله نصیری افزود: 35 تا 40 درصد تخفیف اقامت در هتل های استان در ایام نوروز رعایت شود و نظافت در سرویس های بهداشتی سطح شهر نیز باید مورد بازرسی قرار گیرد.
معاون عمرانی فرماندار اراک گفت: برای برگزاری مسابقات جام نوروز روستایی و بازی های بومی و محلی باید مجوز لازم از دستگاه های متولی اخذ شود.
در نشست ستاد خدمات سفر نوروزی شهرستان اراک در خصوص ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی بحث و تبادل نظر شد.
اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
6991/3075

انتهای پیام /*


اجتماعی


ستاد تسهیلات نوروزی


مسافران نوروزی


اراک