گردشگری و توریسم

روستاهای هدف گردشگری شهرستان به مسافران معرفی شوند

به گزارش خبرنگار ایرنا، شریف خسروی روز یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی سفرهای نوروزی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری، با تاکید بر آمادگی اعضای ستاد خدمات سفرهای نوروزی برای آماده سازی و زیباسازی مبلمان و فضای شهری در ایام نوروز، اظهار داشت: پلیس راه باید در ایام نوروز با بکارگیری گشت های ویژه تا جایی که امکان دارد با ارشاد و راهنمایی کردن مردم از جریمه های غیرضروری پرهیز کند.
وی، عنوان کرد: باید شرایط بگونه ای فراهم شود که مردم سفر ایمنی را در مسیرهای ارتباطی شهرستان تجربه کنند.
خسروی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی باید توجه داشته باشد که در ایام نوروز هیچگونه اسباب کشی در سطح شهر انجام نگیرد و گشت های شبانه پلیس نیز در این ایام تقویت و افزایش یابد.
فرماندار سلسله با تاکید بر گلکاری میادین و معابر و رنگ آمیزی جداول، گفت: باید با همکاری امور عشایر سیاه چادرهایی در نقاط ورودی شهرستان برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی نصب شود و خوراک های محلی و محصولات سنتی شهرستان در این سیاه چادرها به مسافران عرضه شود.
وی با اشاره به آمادگی هلال احمر و شبکه بهداشت برای خدمت رسانی به مردم، عنوان کرد: اداره آموزش و پرورش، شهرداری و اداره ورزش و جوانان باید مکان های اسکان مسافران نوروزی را از هم اکنون مشخص و تجهیزات موردنیاز را آماده نمایند.
خسروی افزود: کلیه خودپردازهای بانک ها باید در ایام نوروز فعال بوده و وجه موردنیاز مردم را در این ایام تامین کنند.
وی با بیان اینکه باید از تجریبات نوروزهای پیشین استفاده کرده و خدمات جدیدی به مردم ارائه دهیم، عنوان کرد: بخشداران شهرستان باید روستاهای هدف گردشگری بخش های خود را شناسایی و قابلیت های گردشگری آنها و امکانتشان را از طریق فضای مجازی و رسانه ها اطلاع رسانی و در دسترس مسافران قرار دهند.
وی گفت: اداره میراث فرهنگی شهرستان نیز باید خانه هایی را که قابلیت و توانایی اسکان مسافران را دارند، معرفی و تحت نظارت خود در اختیار مسافران قرار دهد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان نیز در این جلسه گفت: با توجه ایام پایانی سال و مهمانپذیر بودن شهرستان حجم تقاضاهای برای تامین مایحتاج مردم افزایش می یابد.
بهرام براری افزود: از دستگاه های نظارتی شهرستان انتظار می رود اهتمام کنند که تامین کالاها و نیازهای مردم و عرضه کالا در بخش های مختلف افزایش یابد.
وی با اشاره به لزوم افزایش خدمات صنعت و معدن و اتاق اصناف در ایام نزدیک نوروز، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی باید نهایت همکاری و زحمت را در این ایام داشته باشند، خدمات باید به بهترین نحو و در راستای تامین نیازهای مردم صورت بگیرد.
براری با تاکید بر فرآیند تعدیل بازار و تثبیت قیمت ها در بازار، عنوان کرد: تعزیرات لرستان از تاریخ 15 اسفندماه تا پایان 15 فروردین ماه سال آتی در قالب شعب سیار و گشت های نظارتی در بازار حضور فعالی خواهد داشت.
7265/6060

انتهای پیام /*


اجتماعي


ستاد سفرهاي نوروزي


آمادگي