گردشگری و توریسم

فصل دوم کاوش تپه باستانی پوئینک قرچک آغاز شد

مریم خدابنده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: فصل نخست عملیات کاوش تپه باستانی قرچک بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در مرداد ماه امسال آغاز شد که بر اساس این مصوبه ، شهرداری قرچک به منظور همکاری با میراث فرهنگی، ملزومات این کاوش را تهیه کرد.
وی افزود: مجوز اولیه کاوش فصل اول این تپه 45 روز بود که به دلیل اهمیت موضوع ، این مجوز دو بار دیگر تمدید شد.
خدابنده تصریح کرد: به منظور دست یابی به نتایج قطعی از وضعیت این تپه، فصل دوم کاوش با صدور مجوز آغاز شده است که این عملیات تا پایان اسفند ماه امسال ادامه خواهد داشت.
وی گفت: نتیجه کاوش های صورت گرفته به کمیته فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ارسال می شود تا پژوهشگاه سازمان میراث با بررسی گزارش، در خصوص حذف و یا باقی ماندن این تپه باستانی اظهار نظر کند.
رئیس دفتر نمایندگی میراث فرهنگی قرچک تأکید کرد: در حال حاضر هیچ عملیاتی به جز فعالیت های مربوط به کاوش در این منطقه انجام نمی شود و فعالیت های صورت گرفته در این منطقه زیر نظر تیم کاوش صورت می گیرد.
عملیات احداث کنارگذر جنوبی قرچک از سال 83 در دستور کار مدیریت شهری قرچک قرار گرفت که به دلیل واقع شدن تپه باستانی پوئینک در مسیر این پروژه که قرار است به شهرستان ورامین متصل شود، تکمیل این پروژه با توقف مواجه شد.
با اعلام نظر کارشناسان باستان شناسی و حذف این تپه ، کنار گذر جنوبی قرچک به کمربندی جنوبی ورامین متصل شده و بخش زیادی از ترافیک این 2 شهرستان ، به این کمربندی منتقل می شود.
هم اکنون 4 کیلومتر از این کمربندی زیر بار ترافیک رفته و بسیاری از مشکلات شهر قرچک در افزایش ترافیک خودروهای عبوری برطرف شده است.
شهرستان قرچک در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348

انتهای پیام /*


اجتماعي


ميراث فرهنگي


كاوش تپه پوئينك


ورامين