گردشگری و توریسم

کمپ های اقامتی کیش آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، چگونگی اسکان مسافران نوروزی با توجه به شرایط آب و هوایی جزیره کیش و بارندگی های فصلی برنامه ریزی، و تلاش شده تا این خدمات بشکل مطلوب و با سطح کیفی مناسب ارائه شود.
این خدمات با مدیریت کمیته اسکان از 27 اسفند 1397 آغاز و تا 15 فروردین 1398 طبق برنامه ذیل ارائه می شود.
** مجموعه پدیده کیش به عنوان کمپ اصلی اسکان موقت نوروزی برای گردشگران در نظر گرفته شده و علاقه مندان می توانند برای اطلاع از تعرفه ها و امکانات این مجموعه به سایت سازمان منطقه آزاد کیش به نشانی kish.ir در پورتال خبری، بخش اخبار نوروزی مراجعه کنند.
** کمپ چادری خانوادگی واقع در محوطه جنب مصلی صرفا برای نصب چادر های شخصی و کمپ چادری آقایان مجرد واقع در محوطه المپیک صرفا برای نصب چادر های شخصی آماده پذیرش گردشگران خواهد بود.
**هزینه نصب چادر شخصی و استفاده از خدمات موجود در محل کمپ برای هر چادر در هر شب 400 هزار ریال معادل 40 هزار تومان تعیین شده است.
**نصب چادر و اقدام به اسکان موقت در سایر نقاط جزیره ( آلاچیق ها، پارک ها، سواحل و اماکن عمومی و سایر نقاط ) ممنوع است و ضمن جمع آوری توسط حوزه اجرائیات منجر به اتمام مهلت حضور خودرو در جزیره کیش می شود.

**حمل و نقل شهری برای سرویس دهی از کمپ ها به مرکز شهر بصورت 24ساعته و مستمر فعال است و برای ایام نوروز تقویت می شود.
جزیره کیش با مساحت 91 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر37 هزار نفر، سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران اسلامی است.
این حزیره کیش در ایام نوروز 97 ( از 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 ) میزبان بیش از 234 هزار گردشگر از 2 مسیر هوایی و دریایی بود.
از مجموع این مسافران 145 هزار و 434 نفر به وسیله یک هزار و 84 پرواز از سراسر کشور به جزیره کیش وارد شدند و در این بین 57 درصد پروازها از تهران به کیش بود و شهرهای اصفهان، مشهد و شیراز هر یک 10 درصد از آمار پروازها، بندرعباس و اهواز هر یک 3 درصد، تبریز 2 درصد و سایر شهرها 5 درصد از پروازهای ورودی به کیش را به خود اختصاص دادند.
همچنین در مدت یاد شده 89 هزار و 263 گردشگر نیز از مسیر دریایی و از سه بندر چارک، لنگه و آفتاب به وسیله 234 شناور مسافری و 582 لندینگ کرافت به جزیره کیش سفر کردند و با وجود محدودیت خودرویی اعمال شده 17 هزار و 832 دستگاه خودرو با متوسط 4 سرنشین به کیش وارد شدند.
1339

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


نوزوز


کیش