گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

احداث هشت پست اسکله گردشگری در خرمشهر تصویب شد

به گزارش ایرنا نورالله اسعدی شنبه در جلسه بررسی مطالعات باز آفرینی تعامل شهر و بندر با رویکرد بهینه شدن تعامل شهرهای نوار ساحلی ایران و بنادر همجوار در بندر خرمشهر در سالن اجتماعات بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سازمان بنادر ودریانوردی این طرح را در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی بنادر برای 15 بندر همجوار و 12 شهر آغاز کرده است.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بنادر در توسعه شهرهای بندری اثرگذاری بالایی دارند با اجرای این طرح می توان توسعه هم زمان شهر و بندر را رقم زد.
مدیر کل بندرو دریانوردی خرمشهر بر لزوم هماهنگی و همکاری همه جانبه تمامی دستگاه ها ، ارگان ها و نهاد های ذیربط در راستای اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: در تعامل شهر و بندر و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی اقداماتی از قبیل ترمیم جاده بیرون بندر ، احداث مجموعه ورزشی اقامتی در درون شهر خرمشهر، لایروبی رودخانه کارون و احداث هشت پست اسکله گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بندر خرمشهر در زمینه گردشگری دریایی و توسعه آن پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده است افزود: رودخانه های اروند و کارون دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری هستند و می‌توانند به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل شوند.
اسعدی گرایش سرمایه گذاری در زمینه گردشگری دریایی در بندر خرمشهر را یادآور شد و گفت: یکی از موارد مهم سرمایه گذاری در پسکرانه بندر خرمشهر است به طوری که سرمایه گذاری بخش خصوصی در این راستا می تواند راهگشا باشد.
نخستین اسکله خرمشهر در سال 1308 خورشیدی و در جریان پهلوگرفتن یک فروند اقیانوس‌پیما به بهره‌برداری رسید.
بندر خرمشهر یکی از بنادرکانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و سیاسی محسوب می شود که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و صنایع فولاد خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.
توسعه پایانه بندر خرمشهر و ساخت یک پایانه استاندارد در زمینی به وسعت 30 هکتار در دستور کار قرار دارد.
7100/6068

انتهای پیام /*


اقتصاد


بندر و دريانوردي


طرح مطالعاتي


خرمشهر